نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 19:58

غرامت کشاورزان مشگین‌شهری در کوتاه‌ترین زمان پرداخت می‌شود

مشگین شهر- نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی متعهد شد تا در کوتاه‌ترین زمان خسارات وارده به باغداران مشگین شهری را پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود عباس زاده مشگینی بعد از ظهر دوشنبه در جریان بازدید قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی از باغات خسارت دیده مشگین شهر اظهار کرد: باغات مشگین شهر بیش از ۸۰ درصد براثر سرمازدگی و سیل اخیر خسارت دیده که قرار شد با ارزیابی نهایی در روزهای آینده تا اواخر تیرماه پرداختی خسارت با اولویت باغداران انجام شود.

وی با اشاره به پوشش اندک بیمه‌ای محصولات کشاورزی در این شهرستان خاطرنشان کرد: به دلایل متعدد تنها ۱۰ درصد باغداران این شهرستان محصولات خود را بیمه کرده بودند که با اولویت قرار شد پرداخت خسارت به این باغداران انجام شود.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از باغداران و زارعان نیز در این شهرستان از پوشش بیمه‌ای امتناع کرده بودند که قرار شد در حمایت از آنها تسهیلات پرداختی امهال و در صورت حمایت دولت منابع ارزان قیمت در حمایت از آنها پرداخت شود.

عباس زاده مشگینی اضافه کرد: قرار شد از سال آینده با تبیین و بیان اهمیت پوشش بیمه‌ای زارعین و باغداران متعدد از مزایای بیمه بهره مند شوند و صندوق نیز متعهد شده تا خسارات وارده را در کوتاه‌ترین زمان پرداخت کند.

وی بیان کرد: قرار شد در سطح ملی تصمیم گیری در حمایت از کشاورزان خسارت دیده انجام شود تا براساس این تصمیم فعالان این بخش که دچار خسارت حوادث غیرمترقبه شده اند غرامت خود را دریافت کنند.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد مردم مشگین شهر از راه درآمدهای بخش کشاورزی امرار معاش می‌کنند که دولت باید هر چه سریع‌تر پشتیبانی‌های خود را در شرایط خشکسالی و خسارت وارده از سیل از فعالان این حوزه انجام دهد تا برای سال‌های آینده دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

عباس زاده مشگینی با قدردانی از حضور مسئولان کشوری و استانی اعم از جهاد کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا با هماهنگی‌های بیشتر ایرادات و اشکالات در این حوزه رفع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1263735

مهمترین اخبار ایران و جهان: