نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 13:30

ثبات قیمت ارز و بازنگری در نرخ سپرده ها و تسهیلات بانکی ویژه بخش تولید، در مهار تورم نقش کلیدی دارد

نماینده کارفرمایان کشور در شورای عالی کار گفت: ثبات قیمت ارز و بازنگری در نرخ سپرده ها و تسهیلات بانکی ویژه بخش تولید در مهار تورم نقش کلیدی دارد زیرا هنوز برخی از مواد اولیه بخش تولید وارد می شود لذا ثبات قیمت ارز موجب کاهش قیمت تمام شده تولید و به تبع آن مهار تورم می شود.

مجید آهنگریان در گفت وگو با خبرنگار فارس از قزوین اظهار کرد: تولید محور و مبنای یک افتصاد پایدار است بنابراین برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و دست یابی به اقتصاد پایدار باید به تولید به عنوان اصلی ترین مؤلفه این حوزه توجه ویژه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: برای دست یابی به اقتصاد قدرتمند و پایدار در حوزه تولید باید به جایی برسیم که ضمن پوشش نیازهای داخلی کشور در حوزه صادرات و تسلط بر بازارهای جهانی عملکرد موفقی داشته باشیم.

رییس کانون کارفرمایان استان قزوین با بیان اینکه شاه بیت و مفهوم استراتژیک یک اقتصاد تولید است، تصریح کرد: خوشبختانه حوزه دانش بنیان در سال های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است که همین امر در تقویت اقتصاد کشور می تواند اثرگذار باشد.

آهنگریان با اشاره به اینکه برای کنترل تورم دو دیدگاه وجود دارد، بیان کرد: رکود بازار کسب و کار موجب رکود تورمی می شود که این وضعیت بدترین حالت ممکن برای اقتصاد به شما می رود بنابراین وقتی تولید را رشد دهیم با افزایش تولید و کاهش هزینه ها، قیمت تمام شده نیز کاهش می یابد لذا با کاهش قیمت تولید شده طبیعی است که می توان قیمت و تورم را مهار کرد.

وی با تأکید بر اینکه بحث پایه پولی، نرخ رشد اقتصادی و.. را نیز برای رشد اقتصادی باید لحاظ کنیم، اضافه کرد: اگر بتوانیم در یک اقتصاد مبتنی بر زیرساخت مناسب تولید را افزایش دهیم قطع به یقین در ارایه قیمت مناسب و قیمت رقابتی در بازارهای جهانی موفق خواهیم بود.

رییس کانون کارفرمایان استان قزوین ادامه داد: هر اندازه به افزایش درآمد فکر کنیم ولی موفق به کنترل قیمت نشویم ، موفق نمی شویم اما با افزایش رشد در کنار کاهش هزینه های تولید قطع به یقین گام موثری در کنترل تورم خواهیم برداشت.

آهنگریان با تأکید بر تأثیر ثبات ارز در مهار تورم و افزایش تولید خاطرنشان کرد: ثبات قیمت ارز در مهار تورم نقش دارد زیرا هنوز برخی از مواد اولیه را وارد می کنیم البته در برخی از موارد به همت شرکت های دانش بنیان به نتایج موفقیت آمیزی در بحث تأمین مواد اولیه در داخل کشور دست یافته ایم.

وی افزود: جلوگیری از خام فروشی نیز در تقویت اقتصاد نقش کلیدی دارد بنابراین صادرات ما باید مواد نهایی باشد و بتوانیم صادراتی جز نفت داشته باشیم.

نماینده کارفرمایان کشور در شورای عالی کار اضافه کرد:
امیدواریم با توجه به شعار سال رهبری و استراتژی هایی که دولت در دستور کار قرار داده است به شعار مهار تورم، رشد تولید جامه عمل بپوشانیم.

آهنگریان با تأکید بر اینکه باید بخش خصوصی را به عنوان یک مولفه و وافعیت بسیار مهم در نظر بگیریم، عنوان کرد:
در تدوین قوانین متناسب با شرایط روز اقتصاد با حضور بخش خصوصی باید اهتمام ویژه ای وجود داشته باشد و استفاده از رویکرد عملی تجربیات بخش خصوصی در این زمینه می تواند مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: همچنین از ایجاد قوانین متضاد و متناقض باید جلوگیری شود البته ثبات نرخ ارز و قوانین اقتصادی نیز حایزاهمیت است.

نماینده کارفرمایان کشور در شورای عالی کار بیان کرد: هر ساله تعرفه های زیرساخت هایی مثل آب و برق و گاز تغییر می یابد بنابراین باید شرایطی برای آن ها ایجاد شود تا تولیدکننده با کمترین میزان مشکل در حوزه تولید رو به رو شود.

آهنگریان اضافه کرد: مشوق های مالیاتی در نظر گرفته شده در رشد تولید موثر است که امیدواریم مشوق های در نظر گرفته شده در سال گذشته بدون تغییر رویکرد ادامه یابد.

وی ادامه داد: الان تولیدکننده نمی تواند به راحتی چشم انداز آینده خود را ببیند بنابراین در نظر گرفتن شرایط مطلوب برای رشد تولید می تواند این فرصت را به تولیدکننده بدهد که با برنامه ریزی مناسب و در نظر گرفتن چشم انداز مطلوب به فعالیت خود ادامه دهد.

رییس کانون کارفرمایان استان قزوین یادآور شد: لزوم بازنگری در نرخ سپرده ها برای واحدهای تولیدی نیز از مؤلفه های بسیار اثرگذار در مهار تورم و رشد تولید به شمار می رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1129379

مهمترین اخبار ایران و جهان: