نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 14:44

مسئولین باید شعار سال را به عنوان نقشه راه یک ساله خود قرار دهند

زنجان-امام جمعه سلطانیه گفت: مسئولین باید شعار سال را که مبتنی بر نیاز کشور است نقشه راه یک ساله خود قرار دهند و با مهار تورم و رشد تولید سال ۱۴۰۲ را بر مردم شیرین کنند. 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سجاد حسینی نسب در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه حجاب دستور قرآن است، گفت: حجاب و عفاف از مهمترین ارزشهای اسلامی و اخلاقی است.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به آغاز یا در مرحله مطالعه بودن برخی پروژه ها از جمله مرکز سلول درمانی، احیای چمن سلطانیه و طرح بازسازی گنبد سلطانیه در شهرستان گفت: درباره این پروژه ها سوالات و ابهاماتی در بین مردم ایجاد شده و ضروری است مسئولان از تربیون نماز جمعه به دغدغه های مردم پاسخ دهند.

حسینی نسب با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و با بیان اینکه به حکم قرآن روزه بر مکلفین واجب است، گفت: ماه رمضان ماه خداست و پاداش روزه‌داران هم با خداست.

وی با بیان اینکه کسانی که در برابر حکم الهی گردنکشی می کنند و با روزه خواری حرمت این ماه را می شکنند، عذاب دردناکی خواهند داشت و شقی ترین و بدبخت ترین انسان کسی است که از رحمت خداوند در این ماه که همه را فرا می گیرد خود را محروم کند، افزود: هر کس یک روز از ماه رمضان را عمدا روزه خواری کند، روح ایمان از او خارج می شود.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر حفظ حرمت و احترام ماه مهمانی خدا و با بیان اینکه مسافران، گردشگران و رستوران ها به حرمت ماه رمضان توجه کنند و مردم روزه دار و مؤمن هم از امر به معروف و نهی از منکر غافل نشوند، گفت: ماه رمضان نباید تحت‌الشعاع عید نوروز واقع شود و باید فضای شهر طوری باشد که پیام شهر ما روزه دار است را صادر کند.

پذیرش افراد بی حجاب در گنبد سلطانیه، بی حرمتی به ارزش ها و خون شهدا است

حسینی نسب با بیان اینکه وضعیت مسافران و گردشگران و بازدیدکنندگان از گنبد قابل قبول نیست و من با مسئولان مربوطه به صورت تلفنی صحبت کردم و مواردی را متذکر شده ام الان هم می‌گویم که پذیرش افراد بی حجاب در گنبد و اجازه ورود به آنها بی حرمتی به ارزش ها و خون شهداست و اگر اینجا یک گنبد است کمی پایین تر مزار ۴۵ شهید سلطانیه است و همه مدیون شهدا هستیم، گفت: هیچ مسئولی در نظام اسلامی نمی تواند نسبت به گناه علنی بی تفاوت باشد و این چند روز سپری خواهد شد اما آثار این بی بند و باری در سلطانیه خواهد ماند!

امام جمعه سلطانیه با تبریک سال جدید و عید نوروز و با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ هم مثل سال های دیگر با وقایع شیرین و تلخ سپری شد، به برخی از وقایع شیرین سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: در حوزه کلان توافق ایران و عربستان، در حوزه بهداشت و درمان افتتاح اَبَر بیمارستان حضرت مهدی (عج) که همه خدمات پزشکی و جراحی قابل ارائه در بیمارستان های دنیا را در یکجا به بیماران ارائه می دهد، رشد ۴ درصدی در حوزه اقتصاد پس از ۱۰ سال که رشد اقتصادی صفر بود، و حضور میلیونی مردم در جشن نیمه شعبان، جشن عید غدیر، پیاده روی اربعین و راهپیمایی ۲۲ بهمن در حوزه فرهنگی و اجتماعی از جمله اتفاقات شیرین سال ۱۴۰۱ بود.

وی با بیان اینکه بیان دستاوردها به معنای کتمان مشکلات نیست، همانطور که امید آفرینی، خود فریبی نیست و در کنار دستاوردها مشکلاتی هم داشتیم و باید در کنار داشته ها، مشکلات را هم بگوییم، وضع معیشت مردم و گرانی ها را از تلخی های سال ۱۴۰۱ دانست و با اشاره به شعار سال گفت: مسئولین باید شعار سال را که مبتنی بر نیاز کشور است نقشه راه یک ساله خود قرار دهند و با مهار تورم و رشد تولید سال ۱۴۰۲ را بر مردم شیرین کنند.

امام جمعه سلطانیه یکی دیگر از حوادث تلخ سال ۱۴۰۱ را اغتشاشات دانست و با بیان اینکه چون از هر جهت به ضرر نظام و مردم بود، تلخ بود، گفت: سال ۱۴۰۱ از این جهت که دشمن به اهداف خود نرسید و تجزیه طلبان شکست خوردند، سال پیروزی ملت ایران در جنگ ترکیبی بود.

حسینی نسب به رزمایش مشترک دریایی سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران و ارتش چین و روسیه اشاره کرد و گفت: این رزمایش نشان می دهد اتحاد سیاسی و اقتصادی ایران با کشورهای شرقی، در حال تبدیل شدن به یک اتحاد نظامی است و از طرف دیگر این رزمایش یک پاسخ شرقی به رزمایش اخیر آمریکا، رژیم صهیونیستی، و کشورهای اروپایی و عربی در خلیج فارس محسوب می‌شود و از طرف سوم این رزمایش در پیوند با مذاکرات اخیر سیاسی ایران در منطقه نشان‌دهنده تقویت نظم ضد آمریکایی در منطقه است و آمریکا ذره ذره در حال آب شدن است و باید خود را برای نظم جدید جهانی آماده کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1107835

مهمترین اخبار ایران و جهان: