نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 16:13

مشکلات آب و برق مردم دشتی حل شود/ لزوم تلاش برای مهار تورم

بوشهر- امام جمعه دشتی با تاکید بر لزوم تلاش برای مهار تورم گفت: مشکلات آب و برق مردم دشتی حل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز منماز جمعه خورموج با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به نام سال مهار تورم و رشد تولید اظهار داشت: امروز پدیده تورم مختص به ایران نیست بلکه در بیشتر کشورهای جهان کم وبیش وجود دارد.

وی اضافه کرد: ایران هم از این قاعده مستثنی نبوده و حداقل در نیم قرن گذشته با آن دست و پنجه نرم می‌کند. و در سال‌های اخیر تورم بالای ۵۰ درصد را نیز تجربه کرده است.

امام جمعه دشتی افزود: به گفته اهل اقتصاد مدیریت نقدینگی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از تورم است. علاوه بر این، کاهش هزینه‌ها و کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت، و مسئله انضباط و شفافیت مالی ازجمله مواردی است که نقش مهمی در کنترل تورم دارند که با توجه به شرایط کشور و شعار سال، از دولت سیزدهم انتظار می‌رود در حل این موضوعات اهتمام جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: رشد تولید هم نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاری، و ارائه امکانات تشویق‌کننده مانند معافیت‌های منضبط مالیاتی و امثالهم است که دولت انقلابی باید با توجه به تجارب درس‌آموز یکسال و نیم گذشته برای تحقق آن گام‌های بلند بردارد. مبارزه با عوامل و مبارزه با آثار تورم باید سرلوحه کار دولت باشد.

حجت‌الاسلام زاهددوست تاکید کرد: سخنرانی نوروزی حضرت آقا در حریم رضوی از جهاتی مهم‌ترین سخنان ایشان است که سخنرانی‌های بعدی در طول سال به نوعی، هرکدام تفصیل و شرح بخشی از بیانات نوروزی ایشان است.

وی گفت: باید به این رویداد بزرگ به عنوان یک نقشه راه نگریست و بر همین مبنا پیگیری و تحلیل کرد و امتداد گفتمانی بخشید. مسئولان نظام در تمام قوا و در همه سطوح بیش از مردم باید خود را مخاطب این رهنمودهای راهبردی بدانند و بدلیل تحقق آن شبانه روز تلاش کنند.

زاهددوست خاطرنشان کرد: مردم آزادیخواه جهان خصوصاً مردم کشورهای جبهه مقاومت، ک آخرین مواضع رهبر جهان اسلام و فرمانده کل جبهه مقاومت به جان و دل می‌شنوند هم مخاطبان بیانات گرانقدر رهبری هستند.

وی افزود: قطعاً مخاطب دیگر این سخنان مهم و درس آموز، دشمنان انقلاب و دشمنان ملت ایران هستند که باز هم باصلابت‌ترین و حکیمانه‌ترین مواضع را از لسان نافذ هوشمندترین رهبر جهان می‌شنوند و صدالبته معلوم است که عصبانی می‌شوند و دندان خشم و استیصال برهم می‌فشارند.

نظارت بر بازار افزایش یابد

امام جمعه دشتی اظهار داشت: توافق ایران و عربستان در روزهای پایانی سال هر چند غیرمنتظره بود. اما یک رویداد ناگهانی و اتفاقی نبود بلکه حاصل چند دور مذاکرات متنوع بود و اتخاذ راهبرد «نگاه به شرق و همسایه‌محوری» از سوی دولت سیزدهم، است.

وی گفت: این رویداد سیاسی این پیام را به غرب منتقل کرد که مناقشات منطقه از طریق گفتگو، بدون مداخله‌ی بازیگران غربی قابلیت حل‌وفصل دارد.

زاهددوست با تاکید بر اینکه راه و شهرسازی نسبت به اعطای زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند در شهرستان دشتی اقدام کند افزود: متأسفانه با وجود تصویب مجلس و وعده دولت به اعطای مشوق‌هایی از جمله زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر اما در شهر خورموج این مسئله گره خورده است.

وی ادامه داد: از طرفی خانواده‌هایی داری فرزند سوم و بیشتر متقاضی زمین رایگان هستند و از طرف دیگر دولت هزینه ۴۰۰ میلیونی را بنام تأمین زیرساخت‌ها از مردم طلب می‌کند.

امام جمعه دشتی گفت: همچنان که اگر کسی صاحب زمین در شهر باشد تأمین زیر ساخت آب و برق و خیابان آن بعهده دولت است انتظار مردم این است که زمینی را که خود دولت رایگان می‌دهد نیز باید زیرساخت‌های آن را برای مردم تأمین کند.

وی با بیان اینکه مسئولان مدیریت کنند مردم در ماه رمضان دغدغه قطعی آب و برق را نداشته باشند اضافه کرد: آب برخی از روستاها و حتی محلات شهر ثباتی ندارد و گاهی ساعت‌ها قطع می‌شود.

زاهددوست تصریح کرد: از این تریبون، از مسئولین تقاضا دارم خصوصاً در این ماه مبارک تلاش کنند با پیگیری بیشتر مسئله آب را مدیریت کنند آب و برق مردم قطع نشود و مردم در ماه رمضان دغدغه قطعی آب و برق را نداشته باشند.

وی افزود: همچنین بر بازار مواد خوراکی و مصرفی مردم در ماه رمضان بیشتر نظارت شود تا بر اثر گران‌فروشی و سو استفاده برخی افراد فشار و سختی مضاعفی به مردم تحمیل نشود.

امام جمعه دشتی ادامه داد: تلاوت باشکوه آقای سید طه حسینی جوان دشتیاتی از قاریان ممتاز و برجسته کشور که اهل دیار پرافتخار دشتی و روستای قرآنی چارک است در محضر رهبر معظم انقلاب و تحسین و تشویق معظم له برای همه ما مایه افتخار و مباهات است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1107979

مهمترین اخبار ایران و جهان: