نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 21:51

افتتاح ۴۶ پروژه در اشتهارد همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر

همزمان با هفتیمن روز از دهه مبارک فجر و با حضور نماینده عالی دولت در استان البرز ۴۶ پروژه در شهرستان اشتهارد مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، در حاشیه افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر در شهرستان اشتهارد که روز سه شنبه صورت گرفت، با اشاره به شعار روز شمار این ایام مبنی بر ۱۸ بهمن ماه روز انقلاب اسلامی، هنرمندان، ورزشکاران، تبیین حقایق ضمن گرامیداشت این ایام، افزود: همزمان با ایام دهه مبارک فجر و بمنظور گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، بیش از ۴۰۴ پروژه در استان با اعتباری بیش از ۶ هزار و ۲ میلیارد تومان با اشتغال برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس در شهرستان اشتهارد ۴۶ پروژه عمرانی، صنعتی و کلنگ زنی با ۳۶۶ اشتغال و اعتباری حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

عبداللهی گفت: امروز پس از غبار روبی مزار مطهر شهدای اشتهارد و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، افتتاح سالن ورزشی شهدای دانش آموز در شهر اشتهارد، بهره برداری از یک واحد صنعتی، آغاز عملیات اجرایی کارخانه خوراک دام در شهرک صنعتی اشتهارد، افتتاح گلخانه هیدروپنیک در روستای ایپک نیز صورت گرفت.

وی افزود: براساس افق تعیین شده در استان درصدد هستیم ۲ هزار هکتار به مساحت گلخانه های استان اضافه کنیم که اکنون بیش از ۳۴۰ هکتار زیر کشت است و حدود هزار هکتار نیز در حال اقدام و اجرا است.

عبداللهی گفت: بواسطه توسعه کشت گلخانه ای صرفه جویی در مصرف آب، اشتغالزایی، افزایش بهره وری و... حاصل می شود و صرفه اقتصادی قابل توجهی نیز خواهد داشت.

استاندار البرز گفت: دیدار با خانواده محترم و معزز شهید ملاحسنی در شهر اشتهارد و خانواده شهید فردوسی در روستای حسن آباد این شهرستان پایان بخش و برکت این روز خجسته بود.

در ادامه نیز ابراهیم کردلو فرماندار شهرستان اشتهارد با اشاره به پروژه های این شهرستان که بمناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر مورد بهره برداری قرار گرفت، از اهتمام مجموعه این شهرستان برای توسعه کشت گلخانه ای دانش بنیان، حمایت و رفع موانع تولید و صنعت برای افزایش اشتغال و توسعه فعالیت های اقتصادی و همچنین توسعه حمل و نقل عمومی و ایجاد رفاه و آرامش برای مردم در این شهرستان خبر داد.

وی کسب رضایتمندی مردم ولایت مدار اشتهارد که به دارالمونین شهرت دارد را مهمترین اولویت نماینده دولت در این شهرستان دانست و گفت: پیگیری مجدانه جهت تسریع در تکمیل پروژه‌ها را در دستور کار داریم و به تبعیت از استاندار، شبانه روزی برای تحقق اهداف و برنامه‌ها اقدام می‌کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1026279

مهمترین اخبار ایران و جهان: