نیوز سیتی!
10 آذر 1401 - 12:43

حضور ۱۱ اثر از گروه‌های نمایشی خراسان رضوی در جشنواره تئاتر استان

مشهد ـ رئیس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۱ اثر از گروه‌های نمایشی شهرستانهای خراسان رضوی به مدت سه روز در مشهد روی صحنه می‌روند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد روشندل اظهار کرد: ۱۱ اثر از گروه‌های نمایشی مشهد، سبزوار، تربت‌حیدریه، خواف، قوچان و طرقبه شاندیز در مشهد به مدت سه روز روی صحنه می‌روند.

رئیس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نمایش‌های شاه شکار به کارگردانی حمید ابری، بلوار الیزابت به کارگردانی حمید رضا آزادفر و مرتضی نیروبخش، un۱۲ به کارگردانی امیر رستگار، مانولین به کارگردانی علی پیمان دوست، زندانی شماره ۵۷۵ به کارگردانی فرانک کریمی همگی از مشهد به مرحله نهایی این دوره از جشنواره راه یافتند.

وی خاطر نشان کرد: نمایشهای کرم به کارگردانی حسن عنایت‌پور و خورشید به کارگردانی محمد حسن شمس آبادی هر دو از سبزوار، آوانتاژ به کارگردانی پوریا قصابی از قوچان، الهه سنگ به کارگردانی عبدالحکیم مشورتی از خواف، انتظار با بوی نرگس به کارگردانی احمد اکبرزاده و پیوند خونی به کارگردانی مهرداد حسامی هر دو از تربت حیدریه، دیگر آثار راه‌یافته به مرحله نهایی این دوره از جشنواره بودند.

روشندل بیان کرد: در سی و دومین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی (رضوان) به یاد سعید تشکری، محسن مصطفی‌زاده، غلامرضا بایزانمنش و مهدی صباغی عزیزانی را که از دست داده ایم هریک از روزهای جشنواره هم به یاد این عزیزانِ از دست رفته نامگذاری شده است.

رئیس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: سی و دومین جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی از نهم تا یازدهم آذر ۱۴۰۱ در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و اختتامیه جشنواره ساعت ۹ صبح شنبه ۱۲ آذر با معرفی برندگان بخش‌های مختلف جشنواره به کار خود پایان خواهد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 891431

مهمترین اخبار ایران و جهان: