نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 16:26

«وحدت کلمه» راهگشای حل مشکلات جامعه است

شاهرود- امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه راهگشای حل مشکلات جامعه تقویت هر چه بیشتر مقوله وحدت است، گفت: برای تحقق این مهم بخش‌های مختلف جامعه نیز باید به کمک رفع بحران بشتابند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد نظری ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون آنچه توانسته ما را از تمامی بحران سرافراز بیرون آورد تکیه زدن بر عنصر وحدت بوده است، ابراز داشت: برای ادامه مسیر انقلاب و گره گشایی حل مشکلات امروز جامعه نیز می‌بایست به تقویت هر چه بیشتر این وحدت کمک کرد.

وی ضمن بیان اینکه وحدت و هم صدایی همه گروه‌ها بود که پیروزی انقلاب را رقم زد، افزود: انتظار می‌رود حوزه و دانشگاه در این مسیر همراهی بیشتری داشته و با سایر حوزه‌های مختلف نیز عجین باشند تا مشکلات رفع شوند.

خطیب موقت جمعه شاهرود بابیان اینکه ضمن گره خوردگی حوزه و دانشگاه با وحدت و دیگر حوزه‌ها می‌بایست مسئولان کشوری و استانی نیز با این جایگاه ارتباط بیشتری داشته باشند، ابراز داشت: این به تقویت وحدت بین عناصر یک جامعه دامن می‌زند و می‌تواند به پیشبرد پیشرفت کشور کمک کند.

نظری با بیان اینکه پیشرفت مقوله‌های مختلف سیاسی و فرهنگی، صنعتی، اقتصادی و بازار نیازمند ارتباط مدیران با قشر دانشگاهی است، تصریح کرد: اگر خواهان پیشرفت در یک جامعه هستیم می‌بایست به این مهم توجه کافی صورت گیرد تا گره‌گشایی مشکلات کشور رخ دهد.

وی با بیان اینکه در این میان دولت سیزدهم نیز تمام تلاش خود را در این مهم به کار گرفته است، افزود: امضا قراردادهای مهم با روسیه و چین، کمک به رفع موانع تولید، ایجاد اشتغال و سرعت بخشیدن به موتور چرخه اقتصادی کشور از جمله مهمترین تلاش‌های دولت محسوب می‌شود که قطعاً مردم نیز قدردان مسئولان جهادی خواهند بود.

به گزارش مهر، سالروز شهادت آیت الله مفتح و هفته پژوهش، ربودن و شهادت امام جمعه اهل سنت خاش، قطعنامه سازمان ملل علیه ایران، لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل از جمله مباحثی بود که از تریبون این هفته نماز جمعه شاهرود مطرح شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 914331

مهمترین اخبار ایران و جهان: