نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 15:24

توافق ایران و عربستان حاصل هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است

دماوند- امام جمعه دماوند گفت: توافق ایران و عربستان حاصل هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه دماوند گفت: در ماه مبارک رمضان همه شهرها و روستاهای ما باید رنگ و بوی روزه داری و قرائت قرآن داشته باشد، چه خوب است که دید و بازدیدهای نوروزی و صله رحم بعد از افطار و همراه با قرائت دعا باشد، البته بباید افطاری ساده را ترویج کنیم؛ افطار دادن ثواب‌های بسیار زیادی دارد. نباید با تجمل گرایی و اسراف از این سنت حسنه جا بمانیم.

وی گفت: رستوران‌ها می‌توانند با اخذ مجوز و رعایت مقررات تعیین شده، در ایام نوروز به مسافرینی که روزه ندارند در محیط پوشیده که تظاهر به روزه‌خواری نشود خدمات خود را ارائه کنند، اما هیچکس در ماه مبارک رمضان اجازه روزه خواری علنی ندارد و در صورت گزارش یا مشاهده اقدام قانونی انجام خواهد شد.

امام جمعه دماوند از میراث فرهنگی و گردشگری و فعالان فرهنگی این شهرستان خواست، محافل قرآنی و معنوی را در محیط‌های تجمع مسافرین و گردشگران نوروزی گسترش دهند و افزود: امر به معروف و نهی از منکر با زبان نرم و اخلاق نیکو بر همه ما واجب است و باید در ماه مبارک رمضان به این واجب الهی توجه بیشتری داشته باشیم، تجاهر و تظاهر به روزه خواری در ملأ عام و هتک حرمت ماه مبارک رمضان پذیرفته نیست و از ناهیان از منکر در این موضوع حمایت می‌کنیم.

وی افزود: برای اینکه حالمان بهتر بشود باید برنامه داشته باشیم. مراقب خودمان باشیم. از خود حسابرسی کنیم و خود را ارزیابی کنیم، در ماه مبارک رمضان و عید نوروز، فقرا و مستمندان را فراموش نکنیم.پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و بزرگترها را فراموش نکنیم.

خطیب جمعه دماوند به توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط با وساطت چین اشاره کرد و آن را به نفع کشورهای مسلمان و به ضرر رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست و گفت: مخالفان و براندازان نظام جمهوری اسلامی بار دیگر از اقدام سیاسی مسئولان عالی‌رتبه نظام ضربه خوردند، عصبانیت دشمنان ایران اسلامی از پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی و خارجی ما طبیعی است. توافق ایران و عربستان حاصل هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی بود.

وی مسیر راهبردی ایران و رصد میدان سیاست را مورد اشاره قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از پشت سر گذاشتن جنگ ترکیبی و رسانه‌ای و چند سویه و اغتشاشات خیابانی و ارزی علیه ملت ایران و با پشتوانه بی نظیر مردمی در راهپیمایی ۲۲ بهمن و کنترل اوضاع پای توافق آمد، در شرایطی که دست برتر داریم.

وی گفت: رژیم غاصب صهیونیستی این روزها مصداق اجابت دعای اَللّهُمَّ اشْغَلِ الظّالِمینَ بِالظّالِمینَ شده است. در اسرائیل درگیری شدید داخلی اتفاق افتاده و خودشان به جان هم افتاده اند؛ نتانیاهو که ادعا می‌کند در پی مقابله با قدرت روز افزون ایران و گروه‌های مقاومت است، این روزها دچار مخالفت ارتش داخلی خود شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097675

مهمترین اخبار ایران و جهان: