نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 11:44

آیت‌الله میرباقری: ایران حاشیه امن نظام سلطه را از بین برده است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران طی 4 دهه اخیر به تدریج آن حاشیه امن و حیات خلوت نظام سلطه را با گسترش ادبیات مقاومت به حاشیه برده و جمهوری اسلامی در شرف قدم گذاشتن و تاثیرگذاری نظم نوین جهانی و انتقال قدرت از مغرب زمین به آسیاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری روز گذشته در دوره «هم عهدی» ویژه فرماندهان فرهنگی نواحی بسیج کشور به میزبانی مجتمع یاوران مهدی قم، افزود: انسان به صرف ادعای امتحان نمی تواند وارد وادی ایمان حقیقی شود، عیار انسانها با امتحانات سخت الهی مشخص و تثبیت می شود.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بهشتی شدن از نظر روحی و جسمی، شرط و لازمه مهم در بهشتی شدن انسان در جهان آخرت است، اضافه کرد: انسانها به قدری در این دنیا امتحان می شوند که صف مومنان از غیرمومنان و مجاهدان از غیرمجاهدان کاملا مشخص شود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی یادآور شد: انسان در مساله کسب مغفرت الهی باید منتظر دیگران نباشد بلکه تلاش کند تا در این امور پیشرو و پیشقدم شود.

آیت الله میرباقری با تاکید بر ضرورت زندگی زاهدانه در پیمون راه الهی، اظهار کرد: در اینکه پیروزی نهایی برای جبهه مومنان است شکی وجود ندارد؛ شدت فشار امروز بر جمهوری اسلامی بخاطر ضعف آن نیست بلکه بخاطر قدرت و تاثیرگذاری آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جمهوری اسلامی طی 44 سال گذشته بسیاری از توطئه ها و تحریم های دشمنان را خنثی کرده و کارآیی آنها را به چالش کشیده و هر سال نیز بر قدرت نرم و نفوذ ایران در عرصه منطقه ای و جهانی افزوده می شود.

وی تصریح کرد: ایران طی 4 دهه اخیر به تدریج آن حاشیه امن و حیات خلوت نظام سلطه را با گسترش ادبیات مقاومت به حاشیه برده و جمهوری اسلامی در شرف قدم گذاشتن و تاثیرگذاری نظم نوین جهانی و انتقال قدرت از مغرب زمین به آسیا است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: آفت و آسیب های کنونی کشور ما بخاطر تاثیرات باقی مانده از برنامه ریزی و اقدامات دولت ها و جریانات غربگراست؛ در شرایط کنونی مردم از برنامه و سیاست های جریانات غربگرا دلسرد و ناامید شدند و به جریان اسلام تمدنی دل بسته اند.

آیت الله میرباقری اظهار داشت: صحبت و اخباری که رسانه های غربی روزانه از جنگ اوکراین در مورد ایران منعکس می کنند نشان از قدرت و تاثیرگذاری روزافزون آن است؛ جمهوری اسلامی در نقطه ضعف قرار ندارد و دشمن نیز با همه قوا و ایادی خود به میدان آمده است.

وی خاطرنشان کرد: ما به ارائه یک تصویر شورانگیز و حماسی از آینده روشن انقلاب برای نسل جوان توسط مدیران فرهنگی نیازداریم؛ اگر ما نتوانیم این رویا و آینده را برای او به تصویر نکشیم، دشمنان ذهن و ادارک جوانان را مصادره خواهند کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مدیران فرهنگی باید با ساختن آن رویا و تصویر روشن از آینده انقلاب بتوانند شاخص های توسعه همه جانبه و دستاوردهای انقلاب را در بین جوانان به درستی تبیین کنند، اگر ما این تصویر را نسازیم بی شک دشمنان جوانان را مدیریت و هدایت خواهند کرد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط کشور و آینده نظام امیدوارکننده است و فشارهای دشمن بخاطر عظمت انقلاب است، ادامه داد: کسانی می توانند راه سخت و دشوار عبودیت را به سلامت به پایان برسانند که از قدرت مشاهده افق های دور برخودار باشند؛ فردی که نمی توانند چشم انداز و افق های دور را درک کند در سختی و قدم های بزرگ، جا می ماند.

آیت الله میرباقری با اشاره به جنگ شناختی و تلاش دشمن در تغییر دستگاه محاسباتی جامعه ایمانی، اظهار داشت: در این شرایط باید به سراغ مستضعفان فکری رفته و آنها را با ابعاد و شرایط حاکم بر جهان به صورت جامع و عمیق آشنا کرد.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1076475

مهمترین اخبار ایران و جهان: