نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 20:05

برگزاری ۲۰۰۰ ویژه برنامه فرهنگی در سطح کشور

سنندج - سخنگوی کاروان زیر سایه خورشید از برگزاری ۲هزار ویژه برنامه فرهنگی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمد محسن دعایی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امام رضا (ع) در بین همه ائمه ملقب به صفت رضا هستند و در هیچ کجای عالم اتفاقی نمی‌افتاد مگر اینکه واسطه آن رضای ایشان باشد.

وی افزود: باید این سرمایه عظیم را در جامعه نشر دهیم و حالت مهربانی، رأفت و محبت را فعال کنیم.

حجت الاسلام دعایی اظهار داشت: سبک زندگی غربی که خانه را به خوابگاه تبدیل کرده و ارتباطات انسانی را تضعیف کرده و نابسامانی‌ها را تحمیل کرده و بشریت در سطح جهانی به اضطرار نزدیک می‌شود.

وی افزود: نگاهی در عموم ما وجود دارد که انسان‌های والا و اولیای خدا را برای رفع مشکلات مادی می‌نگریم اما این بزرگواران ظرفیت دارند که همه امراض جسم و جان ما را شفا دهند.

حجت‌الاسلام دعایی تصریح کرد: این حرکت زیر سایه خورشید زمینه ساز نشر خوبی هاست و بالغ بر ۱۶ سال است که مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی تصمیم گرفته است که چاردیواری حرم را به گستره جهان نشر دهد و امسال ۳۱ کاروان به استان‌های مختلف کشور و ۱۰ کاروان به خارج از کشور اعزام می‌شود.

وی افزود: در مجموع بیش از ۲ هزار برنامه توسط این کاروان‌ها در نقاط مختلف برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام دعایی خاطرنشان کرد: امام رضا کانون نورافشانی معنویت در دنیای معاصر هستند و ما از رسانه‌ها انتظار داریم که همه برنامه‌ها را در استان فرهنگ دوست و ولایت مدار پوشش دهند.

وی افزود: ایجاد فضای معنوی تراز مکتب اسلام و وحدت بین فرقه‌های اسلامی و همگرایی ملی از اهداف این کاروان معنوی است.

سخنگوی کاروان زیر سایه خورشید در کردستان اعلام کرد: آستان قدس بنای خدمات اجتماعی دارد و در این راستا طرح هشت روز در بهشت را برای جوانان و نوجوانان در سراسر کشور اجرایی می‌کند و برای شرکت در این طرح تنها کافی است که جوانان و نوجوانان ایرانی عدد ۵ را به شماره ۱۰۰۰۸۸۸ پیامک کنند.

وی افزود: در قالب این طرح طلاب و دانش آموزان مهمان آستان قدس می‌شوند و امیدواریم زمینه عضویت جوانان استان در این برنامه مهیا شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1242375

مهمترین اخبار ایران و جهان: