نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 16:02

11 هزار نقطه کشور توسط مردم نورافشانی می‌شود

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: امسال با توجه به حساسیت‌های ایجاد شده در ماه‌های اخیر تلاش کردیم جشن‌ها و حرکات مردمی را در محلات رونق دهیم که در این راستا در بیش از 11 هزار نقطه کشور نورافشانی آسمان توسط مردم انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام کمال خداداده ظهر امروز در جریان سفر به ساوه و بازدید از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ساوه اظهار کرد: حضور نسل جدید و نوجوانان و جوانان و کودکان با نشاط ما در مسائل انقلابی، نشان دهنده آن است که هنوز انقلاب ما با همان شور و نشاط در قلب مومنین ایران جا داشته و در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه حضور این قشر در برنامه‌های فرهنگی ایام دهه فجر می‌تواند مقابله‌ای با هجمه‌های فرهنگی دشمن باشد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما مردمی است و این مردم هستند که پای آرمان های امام و انقلاب ایستاده‌اند لذا آشنایی بیشتر این نسل با ارزش‌های انقلاب می‌تواند خط بطلانی بر نقشه‌های دشمن برای تسلط به ذهن و فکر آنها باشد. 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با بیان اینکه امسال در جشن‌های انقلاب کمیته مساجد برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است، ادامه داد: امسال با توجه به حساسیت‌های ایجاد شده در ماه‌های اخیر تلاش کردیم جشن‌ها و حرکات مردمی را در محلات رونق دهیم که در این راستا در بیش از 11 هزار نقطه کشور نورافشانی آسمان توسط مردم انجام خواهد شد. 

وی افزود: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و جهاد تبیین و همچنین حضور مسئولان برای پاسخگویی به مسائل و مطالبات مردمی و ارائه گزارش از عملکرد دولت نیز بخش دیگری از برنامه‌های پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه حضور مسئولان دولتی در این ایام در مساجد بیشتر خواهد بود، تصریح کرد: باید با مردم بصورت شفاف صحبت کنیم چراکه مردم در طی این سالها پای انقلاب ایستاده‌اند و اگر در جریان امورات قرار بگیرند قطعا بیشتر همراهی خواهند کرد.

حجت الاسلام کمال خداداده خاطرنشان کرد: از اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین اندیشمندان مختلف برای پاسخگویی به شبهات در حوزه‌های مختلف و همچنین تبیین وقایع و واقعیات تاریخی قبل از انقلاب که مورد تحریف معاندین قرار گرفته است نیز بهره خواهیم گرفت. 

به گفته وی اجرای گروه‌های سرود در میادین اصلی شهرهای کشور با بیش از 400 اجرای پیش بینی شده از دیگر برنامه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

این مقام مسئول با اشاره به ثبت 26 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد و 12 هزار کتابخانه مسجدی گفت: تلاش و برنامه ریزی ما برای سال آینده اجرای طرح بازگشت به مسجد با سه مخاطب مردم، مسئولان و حلقه‌های میانی است که تلاش می‌کنیم اهمیت مساجد را بیشتر از قبل تبیین کینم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور همچنین پس از بازدید از مسابقه روزنامه دیواری به مناسبت دهه فجر در مصلی امام علی (ع) ساوه گفت: ساوه از کانون‌های شاخص و پر رونق کشور است و اتفاقات خوبی در این حوزه در شهرستان رقم خورده است که قطعا جای کار دارد و همه ما باید برای ارتقا شاخص‌ها تلاش کنیم تا به قله موفقیت برسیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه در این شهرستان کانون ها با تمام توان پای کار نظام و دین هستند و کانون فرهنگی مساجد کشور نیز با هر توان و ظرفیتی که نیاز باشد برای تقویت آن اقدام خواهد کرد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1017031

مهمترین اخبار ایران و جهان: