نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 13:33

همایش جهاد تبیین با حضور ۲۵۰ نفر از علمای شیعه و سنی به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه، از برگزاری همایش بزرگ جهاد تبیین با حضور ۲۵۰ نفر از علمای شیعه و سنی در ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حسن منتظری مدیر مرکز  اسلامی استان کرمانشاه در نشستی خبری که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: همایش بزرگ جهاد تبیین  با حضور ۲۵۰ نفر از علمای اهل سنت  و تشیع در روز ۱۸ بهمن‌ماه در مجتمع بعثت شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش تبیین خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی برای مردم و به‌ویژه نسل جوان است.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه بیان خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را باعث دلگرمی دوستان و  دلسردی دشمنان از توطئه و تلاش برای  ضربه‌زدن به اسلام و انقلاب دانست و گفت: برنامه های متنوعی برای دهه فجر امسال در نظر گرفته‌ایم که محور همه آنان بحث جهاد تبیین است و مساجد اهل سنت محل برگزاری اغلب این برنامه‌هاست. 

وی ادامه داد: در پنج مسجد اهل سنت در شهر کرمانشاه و مساجد اهل سنت در شهرستان‌های روانسر، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی و سرپل‌ذهاب جشن‌های دهه فجر برگزار خواهد شد. 

وی دیدار با خانواده شهدا، حضور علما شاخص اهل سنت در رسانه‌ها با هدف جهاد تبیینن، اعزام سخنران به نمازهای جمعه اهل سنت، حضور چهره‌های شاخص اهل سنت در رسانه‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی مخصوص طلاب مدارس دینی اهل سنت، برگزاری نشست بصیرتی بانوان فرهیخته در سرپل‌ذهاب، برگزاری مسابقات فرهنگی  را از برنامه‌های مدنظر مرکز اسلامی استان کرمانشاه در دهه فجر برشمرد. 

رئیس مرکز اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: هم اکنون در استان کرمانشاه اهل سنت ۵۲۲ مسجد دارند در حالی که در قبل از پیروزی تعداد مساجد اهل سنت کمتر از ۹۶ مورد بوده است. 

منتظری در پایان، گفت: در استان کرمانشاه ۲۰ مدرسه دینی اهل سنت وجود دارد که در شهرهای کرمانشاه، روانسر، جوانرود، باینگان، ریجاب قرار دارند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1009831

مهمترین اخبار ایران و جهان: