نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 14:13

لزوم ارتقا و تسهیل سطح روابط تجاری ایران و عراق

خرم‌آباد- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران بر لزوم ارتقا و تسهیل سطح روابط تجاری ایران و کشور عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سلاح ورزی امروز سه شنبه در همایش توانمندی‌های صادراتی لرستان در سخنانی با بیان اینکه در سال‌های گذشته با مجموع فعالیت‌های دولت و بخش خصوصی تلاش شده که مشکلات موجود در بین تجارت ایران و عراق شناسایی شود، اظهار داشت: علیرغم اینکه عراق طی سال‌های گذشته از بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران بوده اما حجم تجارت و مبادلات تجاری با این کشور مطلوب نبوده است.

وی با بیان اینکه الان عراق بعد از چین دومین کشور تجاری در ارتباط با ایران است، گفت: در این راستا تلاش می‌شود که سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران با عراق مانند روابط سیاسی، قومی، فرهنگی و دینی که مطلوب است، توسعه پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با اشاره موضوع مبادلات بانکی و اختلاف بین تجار به دلیل فقدان اعتبارات اسنادی و ال سی، عنوان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی لازم سطح تعاملات اقتصادی و تجاری بین عراق و ایران تسهیل و افزایش یابد.

سلاح ورزی در ادامه با اشاره حضور تجار استانی کشور عراق در استان لرستان، عنوان کرد: امیدواریم این حضور منجر به معرفی ظرفیت‌های لرستان، کمک به شناسایی دقیق‌تر و بزرگ‌تر این ظرفیت‌های استان شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 994831

مهمترین اخبار ایران و جهان: