نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 01:10

لیگ برتر در پایان نیمه نخست/ مطهری به گل‌محمدی رسید؛ استقلال به تراکتور

نیم‌فصل نخست بیست‌ودومین لیگ برتر فوتبال، امروز (پنحشنبه) با برگزاری شش مسابقه به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 1401 - 1402، امروز (پنجشنبه) به نیمه خواهد رسید. جایی که شش دیدار پایانی هفته پانزدهم در شهرهای مختلف برگزار می‌شود و طی آن پرسپولیسِ صدرنشین به دنبال حفظ جایگاه خود و قهرمانی نیم‌فصل است و استقلال در جدال حساس با تراکتور نیم نگاهی به تزلزل سرخپوشان پایتخت خواهد داشت.

در زیر نگاهی به شش دیدار پایانی هفته پانزدهم لیگ برتر می‌اندازیم:

* تراکتور - استقلال

سرخپوشان تبریزی پس از حضور پاکو خمس روی نیمکت تیم، در سه دیدار قبلی به یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست رسیده‌اند و امیدوارند در هفته پایانی نیم‌فصل اول، با پیروزی شیرین مقابل استقلال حداقل جایگاه خود در نیمه بالایی جدول را تثبیت کنند. تراکتوری‌ها با 19 امتیاز در جایگاه هشتم قرار دارند در صورت کسب سه امتیاز این بازی می‌توانند تا رتبه پنجم جدول بالا بیایند و به نیم‌فصل دوم امیدوار باشند.

تیم تبریزی محمد عباس‌زاده را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت اما کاوه رضایی و ریکاردو آلوز با بهبود مصدومیت‌شان می‌توانند تراکتوری‌ها را در بازی با استقلال همراهی کنند. حضور کاوه رضایی در ترکیب تراکتور می‌تواند جدال تماشایی را بین او و مدافعان استقلال رقم بزند. این بازیکن شاید در تعطیلات نیم‌فصل از تراکتور جدا و راهی استقلال شود.

در سوی مقابل اما سرمربی پرتغالی استقلال کار سختی مقابل همتای اسپانیایی خود خواهد داشت. آبی‌های تهرانی که با تساوی هفته قبل مقابل مس رفسنجان در رقابت بالای جدولی‌ها از پرسپولیس عقب افتادند، در حالی به تبریز سفر خواهند کرد که محمدحسین مرادمند، عارف غلامی و آرش رضاوند را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند.

استقلالی‌ها که همواره در سالیان اخیر نتایج خوبی مقابل تراکتور کسب کرده‌اند، باید دید بازهم دست پُر از تبریز به تهران بازخواهند گشت و می‌توانند اختلاف دو امتیازی با پرسپولیس را جبران کنند یا این‌بار نتیجه دیگری در تبریز رقم خواهد خورد. این دو تیم هفته دیگر در جام حذفی نیز یک‌بار دیگر و این‌بار در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

ساپینتو به دلیل محرومیت نمی‌تواند از کنار زمین تیمش را هدایت کند.

* ملوان بندر انزلی - نفت مسجدسلیمان

پس از عبور از شکست‌های کابوس‌وار ابتدای فصل، ملوانان پنج هفته است که شکستی در لیگ برتر تجربه نکرده و به نظر می‌رسد تلاش‌های مازیار زارع برای رسیدن ملوان به ساحل آرامش، رفته‌رفته به نتیجه می‌رسد. قوی سپید انزلی که شش روز دیگر در جام حذفی مجدداً با نفت MIS روبه‌رو می‌شود، تلاش می‌کند فاصله خود را با انتهای جدول افزایش دهد و پیروزی در این مسابقه، ملوان را به این هدف می‌رساند.

به نظر می‌رسد نفتی‌ها هم کار دشواری برای بقا در رقابت‌های امسال پیش‌رو دارند. آنها در هشت هفته 26 گل دریافت کرده‌ و در آغاز فعالیت ابراهیم اشکش متحمل دو شکست شده‌اند. نفت مسجدسلیمان که تفاضل گل 22- را از خود ثبت کرده، با یک پیروزی می‌تواند از قعر جدول جدا شود و نیم‌فصل را در رتبه چهاردهم به پایان برساند.

تیم فوتبال پرسپولیس , تیم فوتبال نساجی مازندران , تیم فوتبال استقلال , تیم فوتبال تراکتور تبریز , لیگ برتر فوتبال ,

* سپاهان - مس کرمان

شاگردان مورایس هفته گذشته با یک گل از حریف خود، پیکان شکست خوردند و برای جا نماندن از سرخابی‌ها و کورس قهرمانی، چاره‌ای جز پیروزی مقابل تیم انتهای جدولی مس کرمان نخواهند داشت. سپاهان با 19 گل زده به همراه گل‌گهر بهترین خط حمله‌ لیگ را در اختیار دارند.

مس کرمان اما در دو هفته گذشته و پس از پشت سر گذاشتن تعطیلات لیگ برتر به دو تساوی بدون گل مقابل حریفان خود دست یافته است. این تیم کرمانی که روند پُر فراز و نشیبی را در فصل جاری طی کرده، تاکنون تنها دو برد را در لیگ برتر به ثبت رسانده است.

* مس رفسنجان - پیکان

مس هفته گذشته بازی تحسین‌برانگیزی مقابل استقلال ارائه کرد، اما همانند مسابقات قبل نتوانست از فرصت‌های خود بهره‌ای ببرد تا در کنار حریف امروز خود، صاحب بدترین خط حمله لیگ باشد. نارنجی‌پوشان ظرف پنج بازی اخیر، دروازه خود را بسته نگه داشته‌ و به لطف خط دفاعی مستحکم خود، جایگاه هفتم جدول را به خود اختصاص داده‌اند. محمد ربیعی هفته قبل از مشکلات مالی انتقاد کرد که نشان‌دهنده عیان شدن مشکلات مسی‌هاست.

پیکان نیز پنج روز پیش کار بزرگی انجام داد و سپاهان را زمین‌گیر کرد. خودروسازان که طعم پیروزی را پس از 11 هفته چشیدند، میانگین سنی پایینی دارند و تاکنون سامان فلاح، علی رمضانی، غلامرضا ثابت ایمانی و محمد حسین فلاح را به فوتبال ایران معرفی کرده‌اند. پیکانی‌ها امیدوارند با برتری در این دیدار خارج از خانه، نیمه نخست لیگ بیست‌ودوم را در نیمه بالایی جدول به پایان برسانند که دستاورد مهمی برای مجتبی حسینی به شمار می‌رود.

* پرسپولیس - نساجی

رویارویی یاران قدیمی در آزادی؛ حمید مطهری مربی فصل قبل پرسپولیس، روی نیمکت نساجی و رودرروی گل‌محمدی و هم‌تیمی‌های فصل قبل خود قرار خواهد گرفت. تیم قائمشهری که از چند پرسپولیسی سابق مانند علی شجاعی، علیرضا ابراهیمی، محمد شریفی و علیرضا حقیقی در ترکیب خود بهره می‌برد، قطعاً با انگیزه بسیار فراوان مقابل سرخپوشان تهرانی قرار خواهد گرفت. 

مطهری که جدایی‌اش از پرسپولیس چندان هم بدون حاشیه نبود، می‌خواهد شایستگی‌های خود را اثبات کند و به همین دلیل نیز یحیی گل‌محمدی در نشست خبری از این بازی به‌عنوان «تقابل انگیزه‌ها» نام برد. مطهری و گل‌محمدی که چند فصل پیش با هم پرسپولیس را به فینال آسیا رسانده‌اند، حالا برای موفقیت تیم‌های خود مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

پرسپولیسی‌ها در این بازی نیز با دست خالی در خط حمله به مصاف حریف خود خواهند رفت. در حالی که عالیشاه و اسماعیلی‌فر به دیدار با نساجی رسیدند، شیخ دیاباته همچنان دور از تمرینات گروهی به سر می‌برد و دیدار این هفته تیمش را نیز از دست داده است. پرسپولیس 29 امتیازی در صورت برتری در این بازی می‌تواند صدرنشینی در پایان نیم‌فصل را جشن بگیرد و حداقل با اختلاف دو امتیازی نیمه اول لیگ برتر را به پایان برساند.

* صنعت نفت - گل‌گهر

شاگردان امیر قلعه‌نویی هفته گذشته شکست تلخی را مقابل پرسپولیس متحمل شدند. گل‌گهری‌ها که در هفته‌های قبل چشم به صدر جدول داشتند، حالا در رده چهارم جدول قرار دارند و برای کاهش اختلاف امتیاز خود با تیم‌های بالانشین، کار دشواری در آبادان خواهند داشت. تاوارس و تیمش نیز در شرایط مشابه با گل‌گهر به دنبال سه امتیاز این دیدار خانگی خواهند بود تا بتوانند از قعر جدول جدا شوند.

به گزارش تسنیم برنامه شش دیدار پایانی هفته پانزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه 15 دی
ملوان بندر انزلی - نفت مسجدسلیمان، ساعت 14
داوران: موعود بنیادی‌فر،  علیرضا ایلدرم، قهرمان نجفی و محمدباقر پورباقر
ناظر: حسین نجاتی

تراکتور تبریز - استقلال، ساعت 14
داوران: وحید کاظمی، محمدرضا ابوالفضلی، دانیال باشنده و سعاد وفاپیشه
ناظر: مسعود مرادی

سپاهان اصفهان - مس کرمان، ساعت 14
داوران: امیر ایار، حمید نادری، علیرضا ممبینی و محمدرضا تارخ
ناظر: ابوطالب طاهریان

مس رفسنجان - پیکان تهران، ساعت 15
داوران: جواد رحیم‌زاده، علی رعیت، وحید سیفی و شاهین یزدانی
ناظر: سیداحمد صالحی

پرسپولیس - نساجی مازندران، ساعت 16
داوران: علی صفایی، محمدرضا منصوری، یعقوب سخندان و حسین زمانی
ناظر: رحیم رحیمی‌مقدم

صنعت نفت آبادان - گل‌گهر سیرجان، ساعت 17
داوران: سیدمهدی سیدعلی، محمدجواد مداح، محسن حکیم و مهدی اوجاقی
ناظر: حسین خانبان.

نتایج دو دیدار ابتدایی هفته پانزدهم به شرح زیر است:

* آلومینیوم اراک صفر - فولاد خوزستان یک

* هوادار یک - ذوب‌آهن صفر

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 955975

مهمترین اخبار ایران و جهان: