نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 09:04

ضرورت حضور نخبگان در تمامی حوزه‌ها/ مهار تورم در گرو افزایش تولید است

رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران با اشاره به جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، گفت: سال گذشته هزار نفر از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی استان جذب و استخدام شدند و امسال قرار است ۵ هزار نفر استخدام شوند.

محمد آزادبخت رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با تاکید بر ضرورت حضور نخبگان در همه حیطه‌ها از جمله امور اقتصادی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری. اظهار کرد: در این زمینه تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز در نهادهای اجرایی می‌تواند کمک کند که در حال پیگیری است.

وی افزود: ارائه راهکارهای علمی برای تحقق شعار افزایش تولید و مهار تورم می‌تواند راه‌گشا باشد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران با اشاره به جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، اضافه کرد: سال گذشته هزار نفر از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی استان جذب و استخدام شدند و امسال قرار است ۵ هزار نفر استخدام شوند.

آزادبخت با تاکید بر اینکه به‌طور حتم حضور نخبگان در حیطه‌های امور اقتصادی و سایر می‌تواند کمک‌کننده باشد، تصریح کرد: بهره‌گیری از توانمندی نخبگان در تمامی حوزه‌ها از جمله آموزش، پژوهش، فناوری و امور اجتماعی و فرهنگی مهم است.

وی با اعلام اینکه بنیاد ملی نخبگان مازندران در بیش از ۴۰ بسته برای حضور و نقش‌آفرینی آنان برنامه‌ریزی می‌کند، بیان کرد: یکی از شاخص‌های اقتصادی که باید ارتقا یابد، مهار تورم است البته نباید در این شاخص‌ها یک‌بعدی نگاه شود بلکه باید به تمامی جنبه‌های حمایتی در این زمینه توجه شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران گفت: افزایش تولید ملی بدون شک منجر به مهار تورم می‌شود که در این زمینه آیتم‌های دیگر مدنظر قرار گیرد

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1154731

مهمترین اخبار ایران و جهان: