نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 11:36

اذعان اوکراین به کشته شدن حدود ۱۳ هزار نظامی در جنگ

مشاور رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که حدود ۱۳ هزار نظامی این کشور در عملیات نظامی ویژه روسیه کشته شده اند و این تعداد بسیار کمتر از آن چیزی است که متحدان کی یف اعلام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «میخائیلو پودولیاک» مشاور «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دیروز پنجشنبه گفت که از زمان عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه، حدود ۱۳ هزار نظامی اوکراینی کشته شده‌اند.

پودولیاک که با شبکه ۲۴ تلویزیون اوکراین مصاحبه می‌کرد، ضمن اعلام این خبر افزود: ما گزارش‌های رسمی از ستاد کل در اختیار داریم که شمار کشته‌های نظامی اوکراین را از ۱۰ تا ۱۳ هزار کشته تخمین می‌زند. وی تصریح کرد که زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور «وقتی زمانش برسد» اطلاعات رسمی را در این خصوص منتشر خواهد کرد.

هنگامی که نیروهای روسیه در ژوئن گذشته به دنبال کنترل کامل منطقه لوهانسک در شرق اوکراین بودند، زلنسکی اعلام کرد که کشورش "روزانه ۶۰ تا ۱۰۰ نظامی را از دست می‌دهد.

این تحولات در حالی است که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه ماه سپتامبر گذشته گفت که ۵۹۳۷ نظامی روس از آغاز درگیری درگیری در اوکراین کشته شده اند.

بر اساس این اظهارات، گمان می‌رود که طرف‌های درگیر برای جلوگیری از تأثیر منفی بر روحیه نیروهای خود، میزان تلفات خود را کمتر از آن چیزی که هست اعلام می‌کنند.

ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد ارتش آمریکا اوایل ماه گذشته میلادی گفت که "بیش از ۱۰۰ هزار نظامی روسیه از آغاز جنگ اوکراین کشته یا زخمی شده اند و تلفات در میان نیروهای اوکراینی احتمالاً عدد مشابهی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 892680

مهمترین اخبار ایران و جهان: