نیوز سیتی!
08 آذر 1401 - 21:50

فدراسیون فوتبال رژیم‌صهیونیستی: جام جهانی به ما ثابت کرد منفور هستیم

رسانه‌های عبری با نگرانی فزاینده از دشمنی مردم کشورهای عربی و مسلمان با شهر‌ک‌نشینان صهیونیست در جام جهانی قطر صحبت می کنند و می گویند که آن‌ها مجبور به پنهان کردن هویت خود هستند‌‌.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اورن حسون» رئیس فدراسیون فوتبال رژیم‌صهیونیستی در گفت‌وگویی رسانه‌ای درباره تجربه ناخوشایند روزنامه‌نگاران و خبرنگاران رسانه‌های عبری در جام جهانی قطر، گفت: «برای من ثابت شده است که اسرائیلی‌ها در قطر محبوب نیستند».

طبق گزارش وبگاه شبکه «المیادین»، حسون درباره تجربه خود از حضور در جام جهانی در قطر و اینکه چگونه مجبور بوده «اسرائیلی بودن» خود را پنهان کند، تصریح کرد: «در قطر با یک راننده تاکسی هم‌صحبت شدم و او از من پرسید اهل کجا هستم. با اینکه اهل این کشور بودم اما در آن زمان فهمیدم که بهتر است هویت اسرائیلی خود را نشان ندهم». 

رئیس فدراسیون فوتبال رژیم‌صهیونیستی با اشاره به اینکه  «تجربه در جام جهانی قطر خوشایند نبود،» افزود: «ما هم دیدیم با خبرنگاران اسرائیلی چگونه برخورد شد؛ شما احساس می‌کنید که ما در این کشور مورد استقبال قرار نمی‌گیریم، با وجود اینکه [قطری‌ها] طبق قوانین فیفا مجبور شدند میزبان اسرائیلی‌ها باشند».

رسانه‌های عبری طی روزهای گذشته با ناراحتی شدیدی در خصوص صحنه‌های تعامل منفی افکار عمومی مردم کشورهای عربی با خبرنگاران صهیونیست که برای پوشش اخبار جام جهانی به قطر رفته بودند، گزارش می‌دهند. شهرک‌نشینان و خبرنگاران صهیونیست امیدوار بودند تا بتوانند «گزاره‌های مثبتی» را در خدمت روند عادی سازی ایجاد کنند که همگی شکست خورده‌اند. 

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» هم پیشتر طی گزارشی نوشته بود: «جام جهانی قطر، اسرائیلی‌ها را در برابر واقعیت و حقیقت بسیار دردناکی قرار داد؛ آن هم این بود که برای اولین بار هواداران عرب‌زبان منطقه را دیدند و تجربه طرد شدن، نادیده گرفته شدن و عدم پذیرش آن‌ها در یک کشور عربی را تجربه کردند».

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 889036

مهمترین اخبار ایران و جهان: