نیوز سیتی!
08 آذر 1401 - 18:57

۴۳ درصد از اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری برای سال جاری جذب شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: از ۴۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری برای سال جاری، ۱۵۴۰ میلیارد تومان و در حدود ۴۳ درصد تخصیص یافته و جذب شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسین سپهری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی اظهار داشت : در هفت ماهه سال ۱۴۰۱، ۴۵۵ میلیارد تومان برای حقوق و مزایای کارمندان و ۱۸۰ میلیارد تومان نیز برای سایر هزینه های جاری دستگاههای اجرایی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در هفت ماهه سال جاری از کل اعتبارات عمرانی مصوب استان، مبلغ ۳۹۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و از این میزان تخصیص به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستانها اقدام شده است.

وی همچنین با اشاره به اعتبارات اختصاصی به زمین لرزه اخیر شهرستان خوی، خاطرنشان کرد: در پی مصوبه هیات دولت برای جبران خسارت های زلزله شهرستان خوی، ۱۸۰ میلیارد تومان به صورت کمک بلاعوض و ۴۴۰ میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات کم بهره بانکی تخصیص یافته است.

سپهری ادامه داد: مبلغ ۸۵ میلیارد تومان نیز به صورت عمرانی برای بازسازی مناطق خسارت دیده اقدام شده و از میزان اعتبار ابلاغی به میزان ۵۰ درصد در مرحله اول تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دستگاههای اجرایی در هزینه ها صرفه جویی کنند، افزود: دستگاههای اجرایی استان به صورت جدی پیگیر جذب اعتبارات مصوب با استفاده از ظرفیت های قانونی باشند.

سپهری همچنین بر افزایش بهره وری و توانمندسازی نیروهای موجود در دستگاههای اجرایی تاکید کرده و ادامه داد: در چهار سال اخیر، ۳۷۶۰ نفر از کارکنان ایثارگر در سطح استان تبدیل وضعیت شده اند که ۱۵۶۰ نفر از این تعداد مربوط به سال ۱۴۰۱ می باشد.

پایان پیام/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 888780

مهمترین اخبار ایران و جهان: