نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 14:32

بتن زیری در مناطق زلزله زده خوی آغاز شد

ارومیه - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: بتن ریزی ۶ واحد آرماتوربندی شده در روستای وار از مناطق زلزله زده شهرستان خوی امروز یکشنبه آغاز شد.

جعفر برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: عملیات آواربرداری واحدهای احداثی نیز در ۱۶ محور با استقرار ۱۴۰ دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و قزوین و سایر دستگاه‌های خدمات رسان استان با سرعت ادامه دارد و تاکنون از مجموع دو هزار و ۱۲۰ واحد احداثی، آواربرداری ۸۳۲ واحد مسکونی در روستاها به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: ابلاغ دستورکارهای واحدهای تعمیری در مناطق زلزله زده شهرستان خوی به سرعت ادامه دارد و این دستور کارها تاکنون به ۱۰ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان ابلاغ شده است.

برزگر اضافه کرد: لیست واحدهای احداثی جهت صدور پروانه ساختمانی به مراجع صدور پروانه از جمله دهیاری‌ها و شهرداری ارسال شده است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی در محل روستاها و شهرها صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تأمین و به ۳۷۵ واحد مسکونی روستایی آواربرداری شده توزیع شده است.

وی یادآور شد: برای اینکه واحدها تکمیل شود علاوه بر تسهیلات، نیاز به کمک‌های مردم به هموطنان زلزله زده هستیم. هموطنان می‌توانند جهت کاهش آورده مردم عزیز زلزله زده شهرستان خوی برای تکمیل واحدهای مسکونی، کمک‌های خود را به حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) نزد تمام شعب بانک ملی واریز کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1058536

مهمترین اخبار ایران و جهان: