نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 11:19

دومین جشنواره سرود فجر در البرز برگزار شد

معاون فرهنگی، هنری سپاه امام حسن مجتبی علیه السلام استان البرز از برگزاری دومین جشنواره سرود فجر در استان خبر داد.

سعید صادقی، معاون فرهنگی هنری سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با اشاره به دومین جشنواره سرود فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کرج، گفت: دومین جشنواره استانی سرود فجر توسط مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج استان البرز در دو بخش دختران و پسران در کانون فرهنگی شهید سبحانی کرج برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناخت جریان سرود و گروه های سرود در سراسر استان دانست و ادامه داد: در طول برگزاری این جشنواره ها توانستیم گروه های زیادی را شناسایی، سازماندهی و حمایت کنیم. صادقی اضافه کرد: از بین ۱۰۰ گروه که آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده بودند ، ۳۳ گروه در بخش دختران و ۱۸ گروه در بخش پسران به مرحله استانی جشنواره راه یافتند. صادقی افزود: سال گذشته در اولین مرحله جشنواره سرود فجر ، بخش سرود دختران را نداشتیم که الحمدالله امسال در دومین مرحله جشنواره با حضور فعال ۳۳ گروه سرود دختران مواجه شدیم.

معاون فرهنگی هنری سپاه البرز، تولید سرود، بازخوانی و سرود دانش آموزی را سه محور این جشنواره مطرح  کرد و اظهار داشت: گروه های سرود با توجه به این سه محور توسط هیئت داوران متشکل از آقایان رحمان نوازنی و محمود یوسفی در بخش شعر ، آقای ارسلان صوفی در بخش آهنگسازی و تنظیم و خانم ترکاشوند در بخش اجرا ، داوری شدند. وی خبر داد: اختتامیه دومین جشنواره استانی سرود فجر پنج‌شنبه ۲۰ بهمن ماه همراه با تجلیل از برگزیدگان در کانون شهید سبحانی کرج برگزار خواهد شد.

وی در پایان با اشاره بر بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مسئله سرود و ظرفیت های آن، تاکید کرد: سرود مثل هوای تازه، مثل هوای بهاری نفوذ می کند. نیازی به ترویج و تقریظ آن نیست، وقتی سرود خوب تنظیم بشود، اثر می‌کند.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس
شناسه خبر: 1024280

مهمترین اخبار ایران و جهان: