نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 15:16

دشمن امنیت خانواده‌ها را هدف قرار داده است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دشمنان امنیت خانواده‌های ما را هدف قرار داده‌اند و وقتی دانش‌آموزی در محل تحصیل خود دچار نا‌امنی شد این موضوع به امنیت خانواده‌ها بر می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید احمد محمودی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک این میلاد مبارک به سربازان گمنام امام زمان تبریک اظهار داشت: این عزیزان شبانه‌روز در حال تلاش هستند و امکان ارائه گزارش خدمات خود را بر خلاف سایر دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها به مردم ندارند و من برای آن‌ها آرزوی توفیق و برای شهدایشان طلب علو درجات را دارم.

وی با اشاره به بیست و دوم اسفند سالروز تشکیل بنیاد شهید ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و کارگزاران این مجموعه عنوان داشت: بنیاد شهید از نهادهای بسیار ارزشی در جمهوری اسلامی است که توفیق خدمت به خانواده‌های شهدا و جانبازان را دارد.

محمودی با اشاره به عظمت خانواده‌های شهدا و جانبازان اظهار داشت: گاهی که من به حضور خانواده شهدا و جانبازان می‌رسم غبطه به آن‌ها می‌خورم که این خانواده‌ها حاضر به بیان مشکلات خود نیستند و همیشه در حال شکرگزاری از خداوند بوده و انسان از این شخصیت‌های والا حیرت می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان خدمت‌گزاری به خانواده‌های شهدا و جانبازان را بسیار ارزشمند دانست و افزود: کسانی که به این عزیران خدمت‌رسانی می‌کنند از جایگاهی والا برخوردار هستند چرا که جایگاه شهدا بسیار بالا است و ارزش کارهای بزرگ با مقام شهید سنجیده می‌شود‌.

وی مسمومیت اخیر اتفاق افتاده در مدارس را بسیار تلخ عنوان کرده و ضمن راهگشا دانستن بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه افزود: فرمایشات ایشان در مورد این حادثه به‌هنگام و رهگشا و مهم بود و بنا به فرمایش رهبری مسببان این حادثه تلخ باید به اشد مجازات برسند.

محمودی با بیان این‌که جنگ ترکیبی این دفعه قشر معصوم جامعه ما را هدف گرفته تاکید کرد: این بار به خصوص دختران را که بنا به آموزه‌های اسلام باید اهمیت بیشتری به آن‌ها داده شود هدف قرار داده‌‌اند و این کار جنایت و خباثت بوده است که در حق دختران انجام شده است و بنا به فرموده رهبری هیچ‌گونه عفو و مماشات نباید صورت گیرد. 

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر دروغ پراکنی دشمن در این زمینه و لزوم پیگیری اخبار در این زمینه‌ها از کانال‌های رسمی نظام، اضافه کرد: دشمنان امنیت خانواده‌های ما را هدف قرار گرفته‌اند و وقتی دانش‌آموزی در محل تحصیل خود دچار نا‌امنی شد این موضوع امنیت خانواده‌ها را هدف گرفته است.
وی حفظ آرامش در جامعه را مهم دانسته و تاکید کرد: این موضوع پیچیدگی‌هایی دارد و همه ما باید آرامش را در جامعه حفظ کرده تا مسؤولان بتوانند کار خود را به خوبی و درستی انجام دهند و در این روزها لازم است آرامش اجتماعی وجود داشته باشد.

محمودی با اشاره به میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی و تبریک نیمه ماه شعبان کرد: انقلاب اسلامی زمینه تمدن‌سازی مهدویت است و هرچه در این زمینه کار شود و راهکار ارائه شود جا دارد چرا که امام زمان هدف همه انبیا را دارد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: هدف همه انبیا قسط و عدالت اجتماعی بوده است اما هیچ‌کدام موفق به انجام این کار نشدند.

وی با برشمردن دلایل عدم تحقق اهداف انبیا در طول تاریخ اظهار داشت: عدم پذیرش جامعه به دلیل به وجود نیامدن ظرفیت‌های لازم در بین مردم و فعالیت‌های دشمنان بر ضد نهضت انبیا از جمله موانع تحقق عدالت الهی بوده است اما امام زمان(عج) کاری که انبیا برای تحقق آن آمده بودند را به انجام خواهد رساند.

محمودی با بیان این‌که وجود همه انبیا در وجود مبارک امام زمان(عج) خلاصه شده است تاکید کرد: ما همگی باید انقلاب را در تحقق ظهور امام زمان(عج) که تحقق عدالت و قسط خواهد بود یاری رسانیم.

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: همه سجایای انسانی و اخلاقی در رابطه با تقوا مفهوم ارزشی خود را پیدا خواهند کرد و این مولفه‌ها بدون تقوا معنا و مفهوم حقیقی خود را از دست خواهند داد.

وی ادامه داد: یکی از ارزش‌های معنوی که در مسیر تکامل انسان ارزش بسیار دارد ایمان به خدا، قیامت و انبیای الهی است و اگر این ایمان در کنار تقوا قرار نگیرد مثمر ثمر نخواهد بود و اگر با تقوا ممزوج نشود به نتیجه منجر نخواهد شد.

محمودی با بیان مثالی دیگر افزود: یکی دیگر از موارد دیگر صبر و استقامت در برابر مکاید دشمنان و مصیبت‌های وارده است و صبر از مراتب بالای عرفانی است ولی همین امر بسیار والا اگر در کنار تقوا قرار نگیرد هیچ کارایی نخواهد داشت.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر رعایت تقوا در کنار سایر ارزش‌های اخلاقی بیان داشت: تقوا باید در کنار سایر ارزش‌ها نقش‌آفرینی کند و سایر ارزش‌ها جدا از تقوا هیچ‌گونه نتیجه و کارایی نخواهند داشت و بدون تقوا فضیلت به ضد فضیلت تبدیل خواهد شد و نمی‌تواند در تکامل انسان نقش‌آفرین باشد.

پایان پیام/3649/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1084580

مهمترین اخبار ایران و جهان: