نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 16:58

راهپیمایی ۲۲ بهمن به عنوان دفاع و حمایت از انقلاب اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن یک کار پر اثر و پر بازتاب بوده و به عنوان دفاع و حمایت از انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای حداکثر بهره‌وری از امکانات و پرهیز از هدر رفت و اصراف است.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان عنوان داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان یک استان محروم شناخته شده اما دارای امکانات فراوان خدادادی است که دست نخورده باقی مانده از آن استفاده نمی‌شود و هدر می‌رود و با وجود بارش‌های کم اما همین مقدار هم مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و هدر می‌رود و این‌ها نمونه‌هایی است از امکاناتی که خداوند عطا فرموده و به دست خود ما هدر می‌رود.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: قدم دوم به تلاش و ابتکار ما بستگی دارد به گونه‌ای که از همین امکانات موجود حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم تا خداوند نیز به مال، کار و توانایی ما برکت ببخشد که برکت همان استفاده بهینه و نهایت تاثیرگذاری آن کار است.

وی ادامه داد: برکت فقط شامل امکانات مادی نیست و ممکن است در علم، توان مدیریتی و معنویت افراد تاثیرگذار باشد و این سرمایه انسانی اعم از امکانات مادی، علمی، مدیریتی، اخلاقی و معنوی به هر مقداری که در جامعه تاثیرگذار باشد برکت آن بیشتر است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی حضور در عرصه‌های دفاع از آرمان‌های دینی، انقلاب اسلامی و حضور در عرصه‌های خدمت به مردم و تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت از خودگذشتگی و رسیدگی به امور جامعه اسلامی، امور دینی و نیازهای اجتماعی است.

امام جمعه زاهدان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: امام خمینی(ره) شخصیت جامع، علمی و عملی بود و به عنوان یک اصولی و فقیه عمیق، فیلسوف و حکیم بزرگ و یک عارف سترگ در عرفان نظری و عملی بر اساس برداشتی که از مبانی دینی داشت با فقه، حکمت، فلسفه، عرفان و خداشناسی پا به عرصه انقلاب گذاشت و انقلاب را آغاز کرد.

وی ادامه داد: امام در مرحله اول حلقه‌ای از شاگردان را تربیت کرد و در مرحله دوم به تربیت عموم جامعه پرداخت و شاگردان نیز با ایشان در گسترش و ادامه انقلاب همراه و همکار شدند.

آیت‌الله محامی اضافه کرد: امام خمینی(ره) با همت بلند و نگاه خدایی توانست با فکر توحیدی و عرفان ناب خود نور معنویت را به جامعه بتاباند و آن روح دینی را که برداشت کرده بود در جامعه دمیده و مردم را متوجه اسلام ناب کند.
وی اظهار داشت: با آن خلوص نیتی که امام از آن برخوردار بود مشیت الهی به این تعلق گرفت که دل‌های مردم را حذب کند و گمشده خود را در شخصیت امام بیابند و همه هستی خود را در برای آرمان‌های امام و سخنانایشان هزینه کنند که سبب جلب رحمت و نصرت الهی شد.
امام جمعه زاهدان  افزود: در دوران سخت دفاع مقدس امام خمینی(ره) فرمود: "حصر آبادان باید شکسته شود" و همان نیروها با همان میزان از امکانات و با لطف الهی توانستد محاصره آبادان را بشکنند و نمونه‌های فراوانی در دوران انقلاب وجود دارد که مردم بر اساس ایمان به اسلام و خداوند متعال و دلدادگی به امام به عنوان یک مرجع تقلید و سیاستمدار بزرگ دل دادند و تلاش کردند و پای کار ایستادند و خداوند هم یاری‌گرشان بود.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: امام خمینی(ره) برای مردم امام، پیشوا، پیر، مراد، مرشد، رهبر، پدر، فرمانده کل قوا و مدیر جامعه بود و این گونه بود که حدود ده سال بعد از انقلاب سکان داری انقلاب را بر عهده گرفت و هدایت و رهبری جامعه را دنبال کرد.
آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: بعد از امام خمینی(ره) خداوند نعمت دیگری به جامعه ما عطا فرمود و مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انتخاب شدند که ایشان هم همان مسیر را دنبال  و حکیمانه انقلاب را رهبری و عطوفانه و مهربانانه برای امت و مردم امامت و رهبری کردند.
امام جمعه زاهدان اظهار داشت: نمونه‌های مختلفی برای این رهبری حکیمانه، عطوفانه و پدرانه وجود دارد از جمله بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که سال ۱۳۹۷ و در دهه فجر صادر شد  که نشان دهنده جایگاه رفیع و بلند رهبری است که از آن جایگاه بلند اوضاع کشور، جامعه اسلامی و جهان معاصر را رصد، آسیب شناسی و سپس نقشه راه انقلاب را در چهل ساله دوم ترسیم می‌کنند و این از نمونه‌های رهبری حکیمانه ایشان است و باید این بیانیه در جمع‌های مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و برای اجرا و عملیاتی سازی آن راهکار بیان شود که نقشه راه ما در گام دوم انقلاب است.
وی ادامه داد: نمونه دیگر شیوه مدیریت ایشان در فتنه‌ها و آشوب‌هایی است که کشور با آن مواجه بوده و برخورد ایشان حکیمانه، صبورانه، هنراه با بردبراری و بر اساس حکمت و مصلحت بوده و تاکید داشتند تا با جهاد تبیین مردم آگاه شوند و کسانی که گرفتار فتنه شده اند تنبیه شوند و کسانی که با تبلیغات دشمن گمراه شده‌اند خودشان متنبه شوند و زمینه فراهم شود تا از گمراهی در بیایند تربیت شوند و اگر خطایی از آن آن‌ها سر زده راه بازگشت به دامان انقلاب برای آن‌ها باز باشد.
آیت‌الله محامی گفت: نمونه اخیر فرمان عفو گسترده‌ای است که صادر نمودند برای کسانی که تحت تاثیر تبلیغات دشمن فریب خوردند و جنایتی مرتکب نشدند که این هم باز بر اساس همین حکمت رهبری و بر اساس همان مهربانی و پدری است که رهبر انقلاب برای امت دارد.
امام جمعه زاهدان عنوان کرد: ما در حوادث و اتقافات ناگوار استان خود نیز شاهد بودیم  که مقام معظم رهبری شخصا ورود کرده و برای احقاق حق مردم و مجازات کسانی که تخلف کردند دستوراتی صادر نمودند  و افزون بر اینها فرمودند دستگاه‌های مسئول هر کدام کار خودشان را انجام دهند و هیئتی را نیز برای دلجویی به استان فرستادند که هیئت آمد و برنامه‌های خود را داشت و این ها نمونه هایی از رهبری حکیمانه و برخورد پدرانه امام و رهبر امت با مردم است.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت:
 انقلاب اسلامی با هدایت و رهبری امام خمینی(ره) و همراهی مردم و تقدیم هزاران شهید، جانباز، آزاده و ایثار‌گر به پیروزی رسید و علیرغم خواست دشمنان ماندگار شد در عرصه‌هایی پیشرفت داشت و در برخی زمینه‌ها هم دچار چالش است و حالا ما هستیم و این میراث گرانبها و ارزشمندی که در دستان ما قرار گرفته و باید دید آیا ما به وظیفه خود به درستی عمل می‌کنیم یا خیر زیرا ما در برابر خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران مدیون هستیم و مهم است که در مسیر اداء دین به شهدا گام برداریم.
وی ادامه داد: بر اساس آیه قرآن فردای قیامت از نعمت ولایت سوال می‌شود و ما باید پاسخگوی اعمال خود باشیم و انقلاب ما نیز به برکت پیشوایی و رهبری یک مرجع تقلید بزرگ که نیابت عامه از اهل بیت(ع) را دارد و شعاع آن پرتویی از نورانیت اهل بیت(ع) است و سوال می‌شود که در برابر نعمت انقلاب چه کرده‌ایم و هر کس هر چقدر می‌تواند باید در جهت حمایت، تقویت و تثبیت انقلاب، جلوگیری از نفوذ دشمن، بروز انحراف در انقلاب و جلوگیری از تزلزل ارکان انقلاب تلاش کند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1031936

مهمترین اخبار ایران و جهان: