نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 11:52

سد «تنگ حمام» سرپل‌ذهاب سرریز کرد

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: بارش‌های اخیر سبب افزایش حجم آب ورودی به سد تنگ حمام شده و این سد با حجم کامل ۶۹ میلیون متر مکعبی پر و با افزایش حجم نیم میلیون مترمکعبی سرریز کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، صدراله بابلی فرماندار سرپل‌ذهاب امروز در جمع خبرنگاران، از سرریز شدن سد تنگ حمام این شهرستان خبر داد.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال آبی تا کنون ۱۳۷.۴میلی متر بارش در شهرستان رخ داده که نسبت به میانگین  ۱۸۶.۵میلیمتر است، نسبت بلند مدت منفی ۴۱ درصد کاهش داشته‌ایم.

فرماندار سرپل‌ذهاب تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بارش نزولات آسمانی در ایستگاه هواشناسی شهرستان۲۲.۶ میلیمتر بارش به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: بارش‌های اخیر سبب افزایش حجم آب ورودی به سد تنگ حمام  شده و این سد با حجم کامل ۶۹ میلیون متر مکعبی پر و با افزایش حجم نیم میلیون مترمکعبی سرریز کرده است.

بابلی، از پر شدن 100درصدی حجم سد تنگ حمام خبر داد و افزود: هیچ نگرانی در خصوص این اتفاق نداریم و در صورت بالا رفتن حجم مخزن سد و افزایش دبی در روزهای آینده، دریچه‌های تهتانی این سد برای کاهش حجم آب سد باز و سرریز سد به رودخانه قوره تو هدایت خواهد شد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1012380

مهمترین اخبار ایران و جهان: