نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 10:21

راه اندازی فرودگاه قزوین در آینده‌ای نزدیک

قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: مراحل آماده سازی فرودگاه قزوین و همچنین واگذاری فرودگاه به روش BOT در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رجحانی سه شنبه شب در جمع اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: در خصوص وضعیت پروژه‌های عمرانی استان قزوین جهشی حرکت توسعه استان در حوزه‌های عمرانی از مصوبات سفر ریاست جمهوری شروع می‌شود.

وی افزود: مصوباتی که در سفر اخذ شد باعث رشد جندبرابری بودجه‌های استان مخصوصاً در حوزه عمرانی شد تا جایی که در حوزه ارزی رشد هفت برابری و در حوزه ریالی نیز شاهد رشد ۴ برابری بودجه هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: در پروژه‌های بهداشت درمان استان از استان‌های انتهای جدول بوده و در رتبه سی و یکم بود اما پروژه‌های این حوزه شامل تکمیل بیمارستان شهید رجایی و ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی امروز از رشد خوبی برخوردار است.

وی تاکید کرد: تمام پروژه‌های آبی استان قزوین که از محل اعتبارات دولتی باید ساخته می‌شدند در سفر ریاست جمهوری اعتبارات دریافت کردند و امروز سد نهب مراحل تکمیلی خود را طی می‌کند و سد بالاخانلو نیز در حال انجام است.

رجحانی تاکید کرد: در حوزه آب پروژه پیشران و فناورانه بازار آب در حال انجام است که تحولی بزرگ در حوزه آب استان ایجاد کرده و در راستای پاسخ به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه آب و همچنین دشت قزوین است.

وی عنوان کرد: بازار آب پروژه فیزیکی ملموس نیست اما یک تغییر شگفت انگیز است که موجب بهره‌وری کشاورزی و پیشران تحول و احیای دشت قزوین خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری همه پروژه‌های حوزه راه که حتی پیمانکار داشتند اما به دلیل عدم منابع مالی متوقف شده بودند نیز اعتبار دریافت کردند.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهمی که در یکسال اخیر آغاز شد ورود به موضوعات سنواتی اراضی و تعاونی‌ها بود که تا به امروز بیش از ۱۷ مسئله سنواتی استان رسیدگی شده و حدود ۱۱ مورد به پاسخ رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: در حوزه‌های انرژی‌های تجدید پذیر اقدامات بسیار خوبی انجام شده که می‌توان به تأسیس اولین شهرک انرژی کشور در شهر شال اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه باغستان علاوه بر اینکه کار سنددار شدن باغستان برای اولین بار و به عنوان یک کار بزرگ آغاز شد، نظام احیا باغستان و رونق آن نیز در حال تدوین است.

این مسئول تاکید کرد: پروژه فرودگاه یکی از پروژه‌های اولویت دار در استان بوده و مشاور برای انجام مطالعه مستقر شده و حتی مذاکره با سرمایه گذار انجام شده است.

وی ادامه داد: فرایند واگذاری آن به شکل BOT نیز که اولین واگذاری به این شکل در وزارت جهاد کشاورزی است تدوین شده است و حتی برای سرعت بخشی به فرایند جذب سرمایه گذار برای فرودگاه عملیات خاکی افزایش باند نیز با استفاده از ظرفیت‌های استان انجام شده است .

رجحانی اضافه کرد: طرح تفصیلی شهر قزوین شش سال بود بنا به دلایل خاصی ابلاغ نشده بود و باعث ایجاد معضل و سرگردانی مردم شده بود که ابلاغ شد تا تکلیف مردم روشن شود.

وی عنوان کرد: در موضوع ایجاد شفافیت و رفع گلوگاه‌های فسادخیز نیز مصوبات کمیسیون ماده ۵ برای اولین بار در دسترس همه مردم قرار گرفت و هرکسی می‌تواند مصوبات این کمیسیون را ببیند.

این مسئول تاکید کرد: برای شفافیت در نظام مهندسی ساختمان نیز حرکت بسیار خوبی در حوزه نظام ارجاع صورت گرفت تا شاهد شفافیت و کاهش فساد در این سازمان باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1012036

مهمترین اخبار ایران و جهان: