نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 22:41

بهره برداری از ۲۰ فضای آموزشی قم در ایام دهه فجر امسال

قم-مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت:برای احداث مدرسه زمین آموزشی نیاز داریم و در ایام دهه فجر در ۲۰ فضای آموزشی با ۲۰۰ کلاس درس تکمیل و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا اجتهادی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: هم اکنون ۲۹۵ هزار دانش آموز در استان قم مشغول به تحصیل هستند و قم تنها استانی است که ۹۵ درصد دانش آموزان آن در مرکز استان مستقر هستند و تنها ۵ درصد در روستاها و شهرستان ها تحصیل می کنند.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم بیان داشت: ۸۸ درصد دانش آموزان استان قم در مدارس دولتی و ۱۲ درصد نیز در مدارس غیردولتی در حال تحصیل هستند و از نظر جنسیتی شمار دانش آموزان دختر و پسر تقریباً برابر است.

اجتهادی با بیان اینکه در استان قم ۶۴۸۰ کلاس درس فعال است افزود: ۵۰ درصد مدارس در مقطع ابتدایی، ۲۴ درصد آنان متوسطه اول و ۲۶ درصد دیگر نیز متوسطه دوم هستند.

وی با بیان اینکه حضور دانش آموزان در مدارس دولتی تراکم بالایی دارد افزود: ۷۰ درصد فضاهای آموزشی استان قم دولتی و ۳۰ درصد غیر دولتی است و به دلیل تعداد زیاد دانش آموزان و کمبود فضای آموزشی در حدود ۵۷ درصد مدارس در دو شیفت فعالیت دارند.

استان قم در حوزه فضای آموزشی عقب ماندگی های دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با بیان اینکه استان قم در حوزه فضای آموزشی عقب ماندگی های دارد ابراز داشت: برای جبران فضاهای آموزشی نیازمند ۲۵۸ هزار متر مربع فضای آموزشی هستیم تا بتوانیم خود را به میانگین کشوری برسانیم و هم اکنون در استان قم ۱۲۵ مدرسه ۱۲ کلاسه کمبود داریم.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۰ هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزان استان قم افزوده می شود افزود: بر این اساس باید سالانه ۵۰ مدرسه ساخته در قم شود تا به میانگین کشوری برسیم که برای آن نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی مشارکت خیران در امر مدرسه سازی در استان قم را خوب برشمرد و افزود: ۳۵ درصد پروژه ها را خیرین مدرسه ساز تامین می کنند.

برای احداث مدرسه در قم زمین آموزشی نیاز داریم

اجتهادی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: برای احداث مدرسه زمین آموزشی نیاز داریم و در ایام دهه فجر در ۲۰ فضای آموزشی با ۲۰۰ کلاس درس تکمیل و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

وی بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳۶ فضای آموزشی با ۳۶۰ کلاس درس استاندارد سازی خواهند شد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم افزود: در ایام الله دهه فجر امسال ۹ پروژه در مناطق کم برخوردار قم به بهره برداری خواهد رسید و امروز بیشترین مدارس نوساز ما در مناطق محروم قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1006136

مهمترین اخبار ایران و جهان: