نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 13:52

۷۰ نفر بر اثر سردی هوا در افغانستان جان باختند

وزارت مبارزه با حوادث طبیعی دولت موقت طالبان اعلام کرد دستکم ۷۰ نفر در روزهای اخیر بر اثر سردی هوا جان خود را از داست دادند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت مبارزه با حوادث طبیعی دولت موقت طالبان اعلام کرد طی چند روز اخیر در افغانستان دستکم 70 نفر به دلیل سردی هوا جان خود را از دست داده‌اند؛ همچنین در این مدت 70 هزار رأس دام نیز تلف شده است.

منابع محلی در ولایت‌های بادغیس، هرات، نیمروز، فاریاب، جوزجان، سمنگان، فاریاب، سرپل، غور، بدخشان، دایکندی، هرات نیز از تلفات انسانی و حیوانی ناشی از سرما گزارش می‌دهند.

مسئولان در وزارت مبارزه با حوادث همچنین می‌گویند طی دو هفته گذشته بسیاری از ولایات افغانستان شاهد هوای «فوق‌العاده» سرد بوده‌اند، به طوری که در آخر هفته کم‌ترین میزان دمای هوا در ولایت غور(33 درجه زیر صفر) به ثبت رسیده است.

با این حال، «محمدنسیم مرادی» رئیس اداره هواشناسی دولت موقت طالبان به الجزیره گفت: زمستان امسال به مراتب سردترین زمستان در سال‌های اخیر است. انتظار داریم موج سرما تا یک هفته یا بیشتر از آن ادامه داشته باشد.

از سوی دیگر، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان نوشته است: به ادارات و مسئولان مربوطه دستور داده می‌شود که تا حد امکان به خانواده‌های آسیب‌دیده کمک کنند و از تمام امکانات خود برای جلوگیری از تلفات بیشتر استفاده نمایند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 985936

مهمترین اخبار ایران و جهان: