نیوز سیتی!
07 بهمن 1401 - 19:08

کرملین با ترامپ به توافق رسید!

کرملین با تکرار اظهارات رئیس جمهور سابق آمریکا، اعلام کرد که تصمیمات واشنگتن و فشار کاخ سفید بر سایر کشورها برای ارسال تانک به اوکراین، تنش در کی‌یف را تشدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، با انعکاس اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، گفت که تصمیمات تحریک‌آمیز واشنگتن و فشار بر سایر کشورهای غربی برای ارسال تانک و تجهیزات به کی‌یف، شرایط در اوکراین را تشدید کرده است.

پسکوف در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه نسبتاً با اظهارات ترامپ درباره مخاطرات ناشی از ارسال تانک‌های غربی به اوکراین، گفت: می‌توان به این حرف‌ها موافق بود چون سطح تنش واقعاً تشدید شده است.

وی افزود: به دلیل تصمیماتی که در وهله نخست در واشنگتن و سایر کشورهای اروپایی و تحت فشار آمریکا گرفته می‌شود، تنش‌ها رو به تشدید است. موضوع هم به تامین سلاح، تانک و سایر تجهیزات و همچنین مذاکرات جاری درباره ارسال جنگنده (به اوکراین) مربوط است. از این نظر، تنش‌ها تشدید شده است و رو به وخامت است.

ترامپ در اظهاراتی گفته بود که اقدام غرب در تامین تانک برای کی‌یف، می‌تواند به درگرفتن جنگ هسته‌ای منجر شود و خواستار پایان فعالیت‌های نظامی در اوکراین در اسرع وقت شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه هفته گذشته از تصمیم واشنگتن برای تحویل ۳۱ دستگاه تانک به اوکراین خبر داد. در این بین، انگلیس هم وعده داده تا ۱۴ دستگاه تانک «چلنجر ۲» به کی‌یف بفرستد. آلمان با ارسال ۱۴ دستگاه تانک لئوپارد ۲ موافقت کرده و لهستان و سایر کشورهای اروپایی هم قرار است لئوپاردهای خود را به اوکراین بفرستند.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا مدعی شده که این تصمیم ارتباطی با جنگیدن علیه مسکو نداشته و صرفاً درباره «آزادی» است و به ادعای وی «تامین تانک برای اوکراین به معنای «تهدید تهاجمی علیه روسیه» نیست!

منبع: مهر
شناسه خبر: 1001380

مهمترین اخبار ایران و جهان: