نیوز سیتی!
07 بهمن 1401 - 17:43

بی‌تفاوتی کشورهای همسایه نسبت به تروریست خواندن سپاه درست نیست

مشهد ـ آیت‌الله علم‌الهدی گفت: درست نیست کسانی که استقلال و امنیت خود را با دفاع سپاه پاسداران حفظ کردند، در مقابل تهاجم جهانی نسبت به سپاه بی‌تفاوت بایستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته هفتم بهمن‌ماه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این‌که جنگ امروز ابعاد پیچیده‌تر و شدیدتری در زندگی ما دارد، اظهار کرد: جنگ امروز نه‌تنها خانه‌ها، جان‌ها و سرزمین ما بلکه حتی رزق سفره و سلامتی ما را در معرض تهاجم قرار داده است.

وی به تلاش مدیریت کشور برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد و ادامه داد: دستگاه‌های برنامه‌ریزی مجلس و دولت اقداماتی انجام می‌دهند تا وضعیت اقتصاد کشور را بهبود ببخشد اما بلافاصله دشمن با ایادی داخلی و خارجی خود بر همان اقدامات دست می‌گذارد و آن را خنثی می‌کنند.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: ملت ما در برابر این موضوع دو دسته هستند، دسته‌ای که از اساس متوجه ماجرا نیستند و به خاطر گرانی‌ها، نظام را مقصر می‌دانند و دسته دوم که از وجود شرایط جنگی در کشور آگاه هستند.

وی با اشاره به آیات ۱۲ و ۲۲ سوره مبارکه احزاب، وضعیت کنونی کشور را همان شرایط امت اسلام در زمان جنگ احزاب توصیف کرد و گفت: وضعیت امروز ما در برابر دشمن مشابه وضعیت احزاب است، کسانی که خدا را باور نکردند، انقلاب را وابسته به قدرت امام زمان (عج) نمی‌دانند و همیشه قدرت و سیاست برایشان مطرح است، در مواجهه با هجمه دشمن به دین و قرآن، باور کرده‌اند که ما شکست خورده‌ایم.

کارشکنی برخی جریان‌ها در کار دولت

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در مقابل تهاجم چند وجهی دشمن، خاطرنشان کرد: این افراد امروز در روزنامه‌هایشان شروع به کارشکنی در کار دولت و نظام کرده‌اند، مقدسات نظام را به باد حمله گرفته‌اند، در تحلیل‌های سیاسی‌شان در زمین دشمن بازی می‌کنند و هیچ ابایی از این کار ندارند.

وی، راهبرد تهاجمی دشمن به مقدسات اسلامی را در دو بُعد تشریح و بیان کرد: یک راهبرد دشمن، سنجش حساسیت مسلمانان در برابر هتاکی به مظاهر دین است که در قالب آتش زدن قرآن پیش چشم انظار عمومی نمود پیدا می‌کند و از سوی دیگر، یک سازمان نظامی که در قانون اساسی کشور به رسمیت شناخته شده را به‌عنوان یک نهاد تروریستی معرفی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که دشمن با سنجش واکنش مسلمانان، می‌خواهد به جای جمهوری اسلامی، خود اسلام و قرآن را به جنگ بیاورد، تصریح کرد: دشمن با همه قدرت و توان به میدان آمده و در برابر چشم دو میلیارد مسلمان، کتاب آسمانی آنان را آتش می‌زند تا ببیند چه کسانی اظهار ناراحتی می‌کنند و چه کسانی در جریان اعتراض به این جریان، عملی انجام نمی‌دهند.

وی، تروریست خواندن نهاد قانونی سپاه پاسداران را اقدامی در تکمیل تهاجم به مدافعان اسلام دانست و افزود: در این عرصه باید هم دشمن را بشناسیم و هم ملاک دشمنی او را شناسایی کنیم؛ دشمن در تقابل با اسلام از هیچ کاری فروگذار نیست و این دشمن نه قابل‌مذاکره و نه قابل صلح استبلکه جز جنگ با او در دفاع از دین و اسلام، راه دیگری نداریم.

نمایش نهایت دشمنی آمریکا با مردم ایران

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که هرکجا سیل و زلزله رخ داد، مردم سپاهی و بسیجی را در حال امدادرسانی و نجات زندگی خود دیدند، خاطرنشان کرد: آن روز که هواپیمای مسافربری ما بر فراز خلیج‌فارس به دست آمریکایی‌ها ساقط شد، امام راحل آن‌جا فرمودند برای آمریکا، ساقط کردن یک هواپیمای مسافربری مایه آبروریزی بود و آن‌ها هم می‌دانستند اما این اتفاق افتاد تا اعلام کنند که در مبارزه با ما، هیچ ملاحظه‌ای ندارند و هیچ‌چیز مانع آنان نیست.

وی یادآور شد: امروز در کارشکنی‌ها و ایجاد اختلال اقتصادی در خط سودجویی، هر دستگاه و شرکتی، کاری انجام دهد که مسلمانان از آن متضرر شوند اما سود آن عمل به جیب آن دستگاه یا شرکت برود، خواسته یا ناخواسته سرباز پیاده‌نظام آمریکا و اروپایی است که قرآن را به آتش کشیده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که نقد مایه پیشرفت کشور است، ابراز کرد: نقد سبب پویایی کشور می‌شود نه نه دشمنی و تخریب؛ این‌که برخی در جایگاه نقد بایستند و با نقدهای ناآگاهانه، نظام را تخریب کرده و مانع حرکت‌های اصلاحی، اقتصادی و معیشتی بشوند، دشمنی و عداوت است.

وی افزود: متأُسفانه برخی مسؤولان کشور متوجه نیستند که در میدان جنگ و در حال مبارزه با دشمن هستیم، دشمن در خط براندازی و ستیز با ما حرکت می‌کند که درک نکردن این شرایط از سوی مسؤولا، ن به کشور ضربه می‌زند.

از دست دادن بزرگ‌ترین سرمایه کشور در مبارزه با تروریسم

ایشان با اشاره به رشادت‌های پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه‌های مقابله با تروریست‌های تکفیری، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران با تروریست‌هایی که به دنبال براندازی نظام رسمی عراق و سوریه بودند، مبارزه و از آنان دفاع کرد، ما در این مسیر بزرگ‌ترین سرمایه کشور یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی را از دست دادیم؛ او برای ما و نظام کسی بود که اگر همه تجهیزاتمان را از دست می‌دادیم، آن‌قدر ضرر نمی‌کردیم که با از دست دادن حاج قاسم سلیمانی ضرر کردیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از مردم و دولت عراق و سوریه، بیان کرد: امروز که اتحادیه اروپا می‌خواهد سپاه را تروریست معرفی کند، نه دولت و نه ملت عراق و سوریه هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند.

وی خطاب به دستگاه دیپلماسی کشور، گفت: وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی ما باید این گلایه را به عزیزان ما که کشورهای دوست ما هستند و ما نیز از آنان با منتهای قدرت دفاع کردیم، بفهماند که این سکوتشان در مقابل موضع اتحادیه اروپا، سکوتی است که بوی بی‌تفاوتی می‌دهد.

استقلال و امنیت امروز شما ناشی از دفاع سپاه از اسلام است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: این درست نیست که بچه‌هایمان بروند در عراق و سوریه شهید بشوند و دولت‌ها و مردم آنان در مقابل حرکتی که اتحادیه اروپا انجام می‌دهد، هیچ عکس‌العملی از خودشان نشان ندهند؛ این گلایه به حقی است دستگاه دیپلماسی ما باید به گوش آنان برسانند.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم از اسلام دفاع کنیم و هرکجا اسلام را در خطر ببنیم، دفاع می‌کنیم اما درست نیست کسانی که از دفاع ما، استقلال، آرامش و امنیت خود را حفظ کردند، در مقابل تهاجم جهانی نسبت به ما و محور اقتدار نظام ما که سپاه پاسداران است، بی‌تفاوت بایستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1001236

مهمترین اخبار ایران و جهان: