نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 22:21

آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه کشاورزی و انرژی با ازبکستان

وزیر امور خارجه در دیدار با سرپرست وزارت خارجه ازبکستان آمادگی ایران را برای سرمایه‌گذاری مشترک با ازبکستان در حوزه‌‌های کشاورزی، ساخت و ساز و انرژی و همچنین گسترش همکاری در زمینه‌ ترانزیت و انرژی اعلام کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (سه‌شنبه) چهارم بهمن ماه و در تاشکند با «بختیار سعیدوف» سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. 
در این ملاقات امیرعبداللهیان برگزاری موفق اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو به میزبانی ازبکستان را به همتای ازبکستانی تبریک گفت.

وی با اشاره به دیدار روسای جمهور ایران و ازبکستان در شهر سمرقند، چنین دیدارهایی را موجب توسعه بیش از پیش مناسبات دو کشور در ابعاد گوناگون خواند و افزود: از روند رو به رشد تعاملات دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی خوشحال هستیم. با این حال با توجه به ظرفیت‌های دو کشور، هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب باید تلاش بیشتری داشته باشیم؛ آماده‌ایم تسهیلات بیشتری را برای تردد مردم دو کشور فراهم کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای سرمایه‌گذاری مشترک با ازبکستان در زمینه‌های کشاورزی، ساخت و ساز و انرژی و همچنین گسترش همکاری در عرصه‌های ترانزیت و انرژی اعلام کرد.
سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان نیز ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش مناسبات و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف، اهمیت این همکاری‌ها در جهت رفاه دو ملت ایران و ازبکستان را یادآور شد.

وی اظهار داشت: ازبکستان علاقه‌مند است در خصوص بررسی راه‌های گسترش هر چه بیشتر روابط و اجرایی شدن توافقات به امضا رسیده بین دو کشور، با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند. خوشبختانه سال گذشته در روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان سال غنی و پربار بوده و برای سال آینده نیز تدوین اسناد مختلف و تبادل دیدار بین مقامات دو کشور را در دستورکار داریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 996136

مهمترین اخبار ایران و جهان: