نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 09:49

امیرعبداللهیان وارد ازبکستان شد

وزیر امور خارجه برای شرکت در بیست و ششمین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو وارد تاشکند شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (سه‌شنبه) چهارم بهمن ماه به منظور شرکت در بیست و ششمین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو وارد تاشکند پایتخت ازبکستان شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

امیرعبداللهیان چندی پیش در دیدار دبیرکل اکو ضمن تأکید مجدد بر حمایت بدون قید و شرط جمهوری اسلامی ایران از همکاری‌های اقتصادی در چارچوب اکو، این سازمان را یکی از اولویت‌های اصلی ایران در همکاری‌های اقتصادی با کشورهای منطقه خوانده بود. 

رئیس دستگاه دیپلماسی ضمن شرکت در بیست و ششمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اقتصادی اکو و تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران با تعدادی از مقامات حاضر در این نشست نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. 

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه یکشنبه ۲۰ آذر ماه در سی امین سالگرد گسترش سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در تهران با بیان اینکه ایران از هر فرصتی برای تقویت روندهای همگرایی در اکو استفاده می‌کند، بر تعهد و اهتمام ایران در جهت تقویت سازمان اکو و تعمیق و تحکیم روابط با همسایگان و کشورهای منطقه تأکید کرد.

سازمان اکو شامل ۱۰ کشور جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 994136

مهمترین اخبار ایران و جهان: