نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 18:26

سفر عراقی‌ها به ایران و ترکیه برای مذاکره درباره حقابه

سخنگوی وزارت منابع آب عراق امروز اعلام کرد که طی چند روز آینده این کشور برای مذاکره درباره موضوع حقابه هیاتی را به ایران و ترکیه اعزام خواهد کرد.

‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از روداو، علی راضی، سخنگوی وزارت منابع آب عراق، امروز گفت که قرار است، طی روزهای آینده این کشور برای مذاکره درباره حقابه هیاتی را به ایران و ترکیه اعزام کند.

وی می‌گوید: با روی کار آمدن دولت جدید موضوع مذاکره با کشورهای بالادستی در حوزه تامین آب، دوباره روی میز قرار گرفته است.

این مقام عراقی ادامه داد: در این باره گفت‌وگو‌هایی با نماینده ویژه رئیس‌جمهور ترکیه و سفیر ایران انجام شده و در این گفت‌وگو‌ها برای ازسرگیری سفر هیات‌ها به این دو کشور توافق شده است.

راضی گفت: عراق در پسِ این سفرها و گفت‌وگو‌ها به دنبال سهم منصفانه آب برای خود است.

از سوی دیگر قرار است کنفرانس منطقه‌ای آب شهری طی ماه جاری با شرکت نماینده وزارت آب عراق در ایران برگزار شود و عراقی‌ها می‌خواهند در این کنفرانس هم موضوع سهم آب این کشور از رودخانه مشترک را مورد گفت‌وگو قرار دهند.

در حال حاضر عراق با مشکل جدی در تامین آب مواجه است و طی ماه‌های گذشته با افتتاح چند سد در ترکیه در بالا دست رودخانه دجله شرایط آبی این کشور بسیار بدتر شده است.

به گزارش فارس؛ پیشتر مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آبی مشترک شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرده بود که هیچ گونه نقض حقوق عراق در رودخانه‌های مرزی از سوی ایران رخ نداده است.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

منبع: فارس
شناسه خبر: 993480

مهمترین اخبار ایران و جهان: