نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 21:16

پیوستن ۱۴۰۰۰ نفر در کرمانشاه به شبکه آب پایدار طی دهه فجر

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از پیوستن ۱۴ هزار نفر در کرمانشاه به شبکه آب پایدار طی دهه فجر خبر داد.

رضا داودی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۲۰ پروژه آبرسانی در دهه فجر امسال در استان کرمانشاه افتتاح خواهد شد و ۷۲ روستا با سه هزار و ۴۷۰ خانوار از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در هشت شهرستان کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، صحنه، پاوه، سنقر، دالاهو، کنگاور و گیلانغرب اجرا شده‌اند، افزود: ۲۸ روستای شهرستان کرمانشاه، ۱۴ روستای شهرستان اسلام‌آبادغرب، ۱۴ روستای شهرستان صحنه، ۲ روستای پاوه، ۲ روستای شهرستان سنقروکلیایی، ۲ روستای دالاهو، هفت روستای کنگاور و چهار روستای گیلانغرب با اجرای این پروژه‌ها به شبکه آب پایدار می‌پیوندند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه جمعیت تحت پوشش این پروژه‌ها را حدود ۱۴ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: پروژه‌های آبرسانی روستاهای مذکور درحالی اجرا شده‌اند که روستاهای تحت پوشش عمدتاً فاقد تأسیسات آبرسانی بوده‌اند.

داودی برای آبرسانی به ۷۲ روستا، ۴۵۰ مترمکعب مخزن، احداث و راه اندازی ۱۳ ایستگاه پمپاژ، ۱۲۹ متر لوله‌گذاری شبکه توزیع آب، حفر و تجهیز هشت حلقه چاه، بهسازی پنج دهنه چشمه و نصب و واگذاری یک هزار و ۳۶۵ انشعاب، با اعتباری بالغ بر ۱,۱۵۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی همچنین اجرای شبکه آب و فاضلاب محله مرادآباد و حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه عمیق در شهر کرمانشاه را از دیگر پروژه‌هایی برشمرد که در ایام مبارک دهه فجر آغاز خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه محل تأمین اعتبار این پروژه‌ها را اعتبارات ملی، استانی و محرومیت زدایی اعلام و بیان کرد: آبفای کرمانشاه تمام تلاش خود را به کار بسته است تا با اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاهای محروم اهالی این روستاها را از آب شرب سالم بهره‌مند سازد.

وی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی و محرومیت‌زدایی با همکاری مشترک شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه نجف‌اشرف و سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) و تحت پوشش قراردادن ۳۴۹ روستای استان، افزود: با توجه به تأکیدات دولت و وزیر نیرو در خصوص تأمین آب شرب به ویژه در حوزه روستایی، آبرسانی به روستاهای محروم و دارای تنش آبی استان به سرعت در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه از پیشرفت‌های نسبتاً خوبی هم برخوردارند.

به گفته وی بخشی از این پروژه‌های آبرسانی طی امسال و مابقی نیز ظرف ۲ سال آینده تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

داودی یادآوری کرد: بیش از ۶۰۰ روستای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب نیستند که بسیاری از آنها فاقد هرگونه تأسیسات آبرسانی و حتی فاقد منابع تأمین آب هستند که این موضوع قدری کار را سخت و اجرای پروژه‌ها را با کندی مواجه کرده است اما این موضوع نتوانسته‌است در عزم ما و برادران جهادگر قرارگاه نجف اشرف و بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) خللی ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از حدود ۲ هزار و ۵۹۷ روستای استان، یک هزار و ۹۹۰ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند، عنوان کرد: با اجرای برخی پروژه‌ها از جمله جهاد آبرسانی به دنبال افزایش روستاهای تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1013780

مهمترین اخبار ایران و جهان: