نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 19:29

پیشنهادات الحاقی به لایحه بودجه در زمینه تأمین ماشین‌آلات شهرداری‌ها در کمیسیون بودجه تصویب شد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از تصویب برخی پیشنهادات الحاقی به تبصره های بودجه سال آتی در زمینه موضوعاتی مانند؛ تأمین ماشین‌آلات شهرداری‌ها خبر داد.

به گزارش گروه  سیاسی خبرگزاری فارس، محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: به دلیل اینکه کمیسیون برنامه و بودجه بررسی تبصره‌های بودجه را به اتمام رساند لذا الحاقیه‌ها به تبصره‌ها در دستورکار امروز این کمیسیون قرار گرفت و برخی از این الحاقیه‌های به تبصره‌های بودجه اضافه شد.

وی با اشاره به محتوای الحاقیه‌های مصوب شده در کمیسیون بیان کرد: از این رو یک پیشنهاد در بحث تسهیل در صادرات اعم از صادرات چمدانی برای محصولات صنایع دستی و سنگ‌های قیمتی و همچنین محصول زعفران مدنظر قرار گرفت چرا که ما متأسفانه این قبیل بازارها را در دنیا از دست داده‌ایم، از این رو نمایندگان کمیسیون با این پیشنهاد موافقت کردند.

زنگنه با اشاره به پیشنهادات الحاقی در زمینه شهرداری‌ها، گفت: یکی از معضلات ما در بخش شهرداری‌ها، معطوف به تأمین ماشین‌آلات این بخش است که پیشنهادی مطرح شد تا از منابع عمومی بودجه در این بخش هزینه شود، لذا این پیشنهاد هم مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با اشاره به سایر الحاقیه‌های کمیسیون برنامه و بودجه به تبصره‌های بودجه سال آتی بیان کرد: دیگر پیشنهادات در باب سهم حوزه‌های فرهنگی از محل تهاتر نفت بود لذا امسال در لایحه دولت مبلغی برای تهاتر نفت جهت محرومیت‌زدایی پیش‌بینی شده است؛ از این رو به دلیل اینکه بخشی از این محرومیت‌زدایی در حوزه‌های فرهنگی است، پیشنهاد شد تا منابعی از این بخش برای مجموعه‌های فرهنگی دیده شود که این پیشنهاد هم به تصویب رسید.

زنگنه با اشاره به بررسی موضوع حقوق و مزایای سازمان‌ها در لایحه بودجه، گفت: در حال حاضر بین برخی از دستگاه‌ها در زمینه حقوق و مزایا اختلافات فاحشی دارند، که در این بخش هم مصوباتی داشتیم که نهایتاً به کمیسیون تلفیق ارائه خواهد شد. کمیسیون برنامه و بودجه فردا مجموع پیشنهادات خود در زمینه لایحه بودجه سال 1402 را جمع‌بندی و نهایی خواهند کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1008436

مهمترین اخبار ایران و جهان: