نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 14:51

سرقت تخته فرش های نفیس در کرمانشاه به روش بیهوشی

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام باند سارقان حرفه ای در کرمانشاه که با روش بیهوش کردن اقدام به سرقت 10 میلیارد ریالی کرده بوند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مهدی حاجیان اظهار کرد: پس از ارجاع پرونده‌ای به پلیس آگاهی استان مبنی بر وقوع یک مورد سرقت به عنف که طی آن اعضای یک باند چهار نفره اقدام به سرقت یک دستگاه خودرو نیسان و چندین تخته فرش دستباف کرده بودند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات ابتدایی کاراگاهان پلیس آگاهی مشخص شد راننده وانت نیسان و همراهش ۹ تخته فرش دستباف را برای فروش از استان‌های همجوار به کرمانشاه منتقل می‌کنند اما با خریدار سر قیمت به توافق نمی رسند، تصریح کرد: در همین حین شخص دیگری که سارق و ناظر معامله فرش بوده است با جلب اعتماد فروشنده و همراهش با آنها به بهانه اینکه خریدار خوب سراغ دارد، همراه می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه فرد سارق در طول مسیر اقدام به خرید نوشیدنی و حل کردن چند عدد قرص خواب آور قوی داخل آن می‌کند، افزود: فروشندگان فرش پس از مصرف نوشیدنی به خواب فرو می‌روند و سارق و دیگر همدستانش با رها کردن آنها در بیابان‌های مناطق حاشیه‌ای کرمانشاه، اقدام به سرقت خودرو نیسان و فرش‌های دستباف می‌کنند.

حاجیان یادآوری کرد: کاراگاهان شعبه سوم اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام کارهای اطلاعاتی و در کمتر ۴۸ ساعت موفق به شناسایی اعضای چهار نفره باند سرقت و یک مالخر شده و در عملیات‌های جداگانه آنها را دستگیر کردند.

وی همچنین از کشف هر ۹ تخته فرش دستباف مسروقه که طبق نظر کارشناسان ارزش آنها به ۱۰ میلیارد ریال می‌رسید، خبر داد و گفت: خودرو نیسان سرقتی نیز که پلاک جعلی روی آن نصب شده بود در یکی از پارکینگ‌های شهر کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه در پایان و با بیان اینکه تحقیقات و بازجویی از اعضای باند سرقت ادامه دارد، بیان کرد: سارقان و افراد مالخر مطمئن باشند راه گریزی از دست پلیس ندارند و دیر یا زود در چنگال قانون گرفتار و به سزای عملشان خواهند رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271136

مهمترین اخبار ایران و جهان: