نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 16:25

هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان رضوی

مشهد ـ هواشناسی خراسان رضوی با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال ایجاد روانآب و آبگرفتگی در برخی از نواحی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ با تقویت سیستم فعال در سطح استان از ساعات بعدازظهر امروز ۱۳ خرداد و طی امشب انتظار داریم، بر حجم و گستره بارش‌ها در نیمه شمالی استان افزوده شود. که با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال ایجاد روانآب و آبگرفتگی و در برخی از نقاط این ناحیه از استان وجود دارد.

ضمن اینکه تغییر گرادیان فشار هوا باعث افزایش شدت وزش باد در سطح استان مخصوصاً نواحی بادخیز شرقی و جنوبی خواهد شد که همراه با گردوخاک، کاهش کیفت هوا و احتمال بروز خسارت پیش‌بینی شده است.

با توجه به این سامانه، وقوع بارشهای رگباری توأم با رعدوبرق در برخی نقاط بارش تگرگ با احتمال آبگرفتگی و روانآب بویژه در نیمه شمالی و مناطق واقع در نوار شمالی استان، افزایش شدت وزش باد لحظه‌ای همراه با گردوخاک، کاهش میدان دید، کاهش کیفیت هوا و در نواحی بادخیز استان با احتمال بروز خسارت پیش بینی می‌شود.

با توجه به اینکه زمان شروع این سامانه امروز خواهد بود، بارش‌ها به طور متناوب تا فردا به همراه وزش باد با شدت و ضعف تا روزهای پایانی هفته جاری همراه خواهد بود.

توصیه هواشناسی خراسان رضوی عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد همچنین خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1259280

مهمترین اخبار ایران و جهان: