نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 19:52

تمامی دستگاه‌ها برای جوانی جمعیت به خط شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: خواهشمان به‌خط کردن تمام دستگاه‌ها برای جوانی جمعیت است زیرا برای این مورد ۶ سال بیشتر وقت نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان شاهین شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اصفهان با حضور وزیر کشور اظهار داشت: جداسازی کارگروه سلامت و امنیت غذایی از دیگر کارگروه‌ها دارای اهمیت است زیرا اقدامات فراوانی را می‌توانیم در این کارگروه انجام دهیم.

وی با تأکید بر لزوم تخصیص بودجه برای بیماری سالک افزود: سال قبل آمار سالک از ۳ هزار و ۲٠٠ مورد به هزار و ۲٠٠ مورد کاهش پیدا کرد و اگر بودجه به موقع نرسد، تلاش‌ها نتیجه نخواهد داد.

شیرانی عنوان کرد: ۳ درصد از درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها اخذ می‌شود اما در استان هزینه نمی‌شود و باید این بودجه در مناطق محروم استان صرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه برخی از شهرستان‌های ما با دیگر استان‌ها همجوار هستند، یادآور شد: در استان و خصوصا در مناطق محروم با کمبود پزشک مواجه هستیم.

وی با یادآوری اینکه بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر هم کم است و هم به موقع نمی‌رسد، اظهار کرد: خواهشمان به‌خط کردن تمام دستگاه‌ها برای جوانی جمعیت است زیرا برای این مورد ۶ سال بیشتر وقت نداریم.

شیرانی با اشاره به اهمیت مورد ایمن‌سازی مراکز درمانی گفت: نیمی از بیمارستان کاشانی با فرونشست مواجه شده و ایمن‌سازی همت مسؤولان را می‌طلبد.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1221480

مهمترین اخبار ایران و جهان: