نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 18:05

مسأله آب اصفهان قابل حل است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کشور با بیان اینکه پای بحث آب بایستید، گفت: شما توانایی حل این مشکل را دارید و حتی اگر ۲ ساعت وقت بگذارید مساله استان حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان با حضور وزیر کشور اظهار داشت: برای ما مسؤولان فرصتی استثنایی وجود آمده که به راحتی به‌دست نیامده است و سؤال این است که آیا هر کدام در کاری که انجام می‌دهیم نمره ۲٠ می‌گیریم؟

وی افزود: وزیر کشور از محبوب‌ترین وزرا است و می‌تواند اقدامات خوبی انجام دهد و بر همین اساس باید کاری ویژه برای مثال در حوزه ۲۵ قلم کالای اساسی حداقل برای ۵٠ میلیون جمعیت ایران انجام داد.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه باید آسیب‌هایمان را در سرمایه اجتماعی بشناسیم، ادامه داد: برخی از این مباحث از سر لجبازی است و در اصل با نظام و انقلاب بد نیستند و مشکلی ندارند.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کشور با بیان اینکه شما پای بحث آب بایستید و نباید دود این مشکل به چشم مردم برود، اظهار کرد: توانایی حل این مشکل را دارید و حتی اگر ۲ ساعت وقت بگذارید مساله استان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه از دولت و مجلس برای موضوع حجاب تشکر می‌کنیم، ادامه داد: در موضع اتباع خارجی در برخی نقاط تا ۳۵ درصد جمعیت را اتباع تشکیل می‌دهند و باید برای این امر فکری کرد.

اصلی‌ترین مسائل اصفهان آب و فرونشست است

همچنین زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: مساله اصلی و حیاتی‌ترین اصفهان زاینده‌رود و آب است و در این راستا سلامت مردم و آلودگی هوا به این امر بستگی دارد.

وی با بیان اینکه آمار سرطان و ام اس در اصفهان بیداد می‌کند و این موضوعات ارتباط مستقیم با خشکی زاینده‌رود دارد، افزود: ۴ شهرستان جدید استان و موضوع مترو همت شخص وزیر کشور را می‌طلبد اما در کنار این موارد، اصلی‌ترین مسائل آب و فرونشست است.

شیخی با یادآوری اینکه استان اصفهان در موضوع جمعیت با مشکل مواجه است، عنوان کرد: نگاه‌های توسعه‌ای و پیشرفتی کشور فرد محور شده در حالی که باید خانواده محور باشد و در این مسیر خواهشم این است نگاه خانواده‌محور به موضوعات داشته باشید.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1221380

مهمترین اخبار ایران و جهان: