نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 14:13

اسکان ۷۰ هزار نفر روز گردشگران نوروزی در ۱۱۸ مرکز کرمانشاه

کرمانشاه- معاون آموزش و پرورش کرمانشاه از اسکان ۷۰ هزار نفر روز گردشگران نوروزی در ۱۱۸ مرکز کرمانشاه خبر داد.

فردین یاوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اسکان‌های نوروزی مسافران در استان کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به استقبال گردشگران از جاذبه‌های استان کرمانشاه امسال ۱۱۸ مرکز زیر نظر آموزش و پرورش این استان شامل مدارس و خانه و اسکان‌های موقت برای مسافران تدارک دیده شد.

وی افزود: از ابتدای مراجعات در تاریخ ۲۵ اسفندماه تا ۱۲ فروردین ماه مجموعاً ۶ هزار و ۱۰۰ خانوار معادل ۷۰ هزار گردشگر به صورت نفر روز در مدارس، مراکز آموزشی و اقامتگاه‌های زیر مجموعه در استان کرمانشاه اسکان داده شدند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اسکان حدود ۲۶ هزار مسافر در مدارس و خانه معلم‌های استان کرمانشاه، تصریح کرد: در ابتدا ۱۰۷ مجموعاً مرکز برای اسکان گردشگران تجهیز شده بود که به دلیل استقبال و افزایش گردشگران نوروزی سومین خانه معلم در شهر کرمانشاه همزمان با حضور گردشگران افتتاح و ۱۰ مدرسه دیگر برای اسکان مسافران تجهیز شد.

یاوری با بیان افزایش ۱۰ درصدی آمار اسکان در مراکز و اقامتگاه‌های آموزشی، ادامه داد: در پی افزایش تعداد کلاس‌ها و اتاق‌ها مجموعاً در ۹۵۸ اتاق و ۱۱۸ مرکز مهیای پذیرش گردشگران در استان کرمانشاه شد.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان کرمانشاه با اسکان حدود ۳۴ هزار نفر روز اقامت در مدارس و خانه‌های معلم بیشترین اسکان را به خود اختصاص داده و پس از آن شهرستان جوانرود با پنج هزار و ۱۰۰ نفر و سپس شهرستان قصرشیرین با سه هزار و ۲۰۰ نفر روز بیشترین آمار اسکان‌های نوروزی در مدارس و اقامتگاه‌های آموزشی را داشته‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1127136

مهمترین اخبار ایران و جهان: