نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 14:11

مطالبه‌گری باید بر اساس عدالت و انصاف باشد

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان گفت: بی‌تردید مجمع نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان باید مطالبه‌گر وکلای خود یعنی نمایندگان مجلس و شورای اسلامی شهر اصفهان باشد اما این مطالبه‌گری باید بر اساس عدالت، انصاف و ظرفیت افراد رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام احمد سالک عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان شامگاه شنبه در دیدار نوروزی اعضای این مجموعه با تأکید بر اهمیت مطالبه‌گری اظهار داشت: رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی بیان کردند که اگر می‌خواهید به نقاط قوت ضربه وارد نشود باید آن‌ها را بشناسید و توقع ایشان از جوانان این بود که بر این موضوع فکر و کار کنند و در ادامه به تعدادی از نقاط قوت نظام اسلامی از جمله قوی بودن بنیه درونی آن اشاره داشتند و تأکید کردند که محور این استحکام ایمان، پیشرفت و مقابله با انزوا است.

وی ضمن اشاره به بخشی دیگر از بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه دشمنان به‌دنبال تغییر هویت ایرانی-اسلامی هستند که آن را تحول و دگرگونی می‌نامند، خاطرنشان کرد: این تأکیدات را در کلام حضرت امام(ره) نیز شاهد هستیم که می‌فرمایند دشمن به‌دنبال تغییر مردم سالاری اسلامی است.

سالک در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به خطبه ۱۹۲ نهج‌البلاغه عنوان کرد: امیرالمؤمنین در این خطبه به افتخارات حکومت الهی اشاره می‌کنند، اینکه چه داشتیم و چه مواردی را باید حفظ کنیم و در این راستا بیان می‌کنند تاریخ را بخوانید.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به کلام حضرت امیر(ع) ادامه داد: نیروهای انقلاب باید به سخنان حضرت امیر(ع) تکیه کند یعنی اعضای آن وحدت داشته باشند، دنبال شایسته‌سالاری دینی باشند، از طرفی نگاه پراکنده نداشته باشند.

وی تأکید کرد: وقتی می‌گوییم «اهدنا الصراط المستقیم» یعنی نه اصولگرایی نه اصلاح‌طلبی بلکه باید اینطور دید که شخصی که بر اساس «اهدنا الصراط ‌المستقیم» اصول را رعایت می‌کند یعنی اصولگرا است و در صراط توحید و ولایت حرکت کرد.

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان با بیان اینکه حضرت امیرالمؤنین در بخشی دیگری از خطبه ۱۹۲ به این نکته اشاره کرده‌اند که عمل نکردن به اصول مذکور چه پیامدهایی خواهد داشت، تصریح کرد: در این بخش حضرت بر خلاف قسمت قبلی به بیان نقاط ضعف از جمله روی آوردن به تفرقه، از بین رفتن مهربانی، الفت و دوستی و گوناگون شدن سخن‌ها، قلب‌ها و دل‌ها اشاره و در ادامه بیان می‌کنند که در این صورت حزب تبدیل به گروه خواهد شد و در ادامه خداوند لباس عزت و کرامت را از تن این گروه می‌کند.

خداوند اجازه نمی‌دهد نعمت وحدت امت ضایع شود

وی با بیان اینکه خداوند اجازه نمی‌دهد نعمت رهبری و وحدت امت ضایع شود، افزود: امیرالمومنین(ع) در ادامه این خطبه پس از بیان داستان‌های قرآنی تأکید می‌کنند که عبرت بگیرید.

سالک عنوان کرد:‌روزگار، روزگار سکوت و بی‌تفاوتی نیست زیرا در مسیر حق پیش می‌رویم و بدانیم حق بر باطل پیروز خواهد شد و در این مسیر تجلی حق در وحدت، همراهی و ارائه پیشنهادات اصلاحی است.

پایان پیام/۳۶۴۹/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1110936

مهمترین اخبار ایران و جهان: