نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 09:50

بازدید ۲۶ هزار و ۳۰۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان خوسف

بیرجند- رئیس میراث فرهنگی شهرستان خوسف از بازدید ۲۶ هزار و ۳۰۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی خوسف طی تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صالحی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از نظر تاریخی خوسف از کهن‌ترین مناطق استان خراسان جنوبی محسوب می‌شود، افزود: اشعار حکیم نزاری و کتیبه‌های کال جنگال، سنگ‌نگاره لاخ مزار و کتیبه‌های پهلوی در دره‌ای به نام «استاد تنگل» جملگی حکایت از قدمت چند هزارساله منطقه دارد.

وی ادامه داد: کشف سنگ‌نگاره ثابت می‌کند که گذرگاه اصلی خراسان و قهستان به‌سوی کرمان و جنوب ایران از درون دره‌های جنوب شرقی بیرجند به‌ویژه «دره اِستاد» بوده و کوه باقران و روستاهای نوفرست، کوچ، کاهین و چنشت بر کنار این دره قرار گرفته بودند.

صالحی با بیان اینکه شهرستان دارای ظرفیت‌های زیادی اعم از کال جنگال و آرامگاه ابن حسام خوسفی بوده هرساله مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد، اظهار کرد: از آغاز سفرهای نوروزی، ۲۶ هزار و ۳۰۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی خوسف بازدید داشته‌اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پذیرایی از مسافران نوروزی، اظهار کرد: چهار اقامتگاه نوروزی، یک مهمان‌پذیر و ۱۲۵ زائرسرا برای اسکان مسافران مهیا شده است.

صالحی با بیان اینکه در مجموع از تمام ظرفیت‌های موجود در خوسف برای استقبال از گردشگران نوروزی استفاده می‌شود، افزود: از آغاز سفرهای نوروزی، ۹ هزار و ۵۲۰ نفر در اقامت گاه‌های رسمی و غیر رسمی اقامت داشته‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1124236

مهمترین اخبار ایران و جهان: