نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 18:47

وزیر بهداشت مطرح کرد: مشوق ۹۵ درصدی هزینه های درمان در طرح سلامت خانواده

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اجرای طرح سلامت خانواده گفت: کسانی که در قالب این طرح خدمات بهداشتی درمانی دریافت می کنند، می‌توانند از مشوق های خاص از جمله تخفیف ۹۵ درصدی هزینه‌های درمان بهره‌مند شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، بهرام عین اللهی عصر امروز در جریان بازدید از مرکز آموزش و درمانی امام خمینی (ره) سراب در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال طرح سلامت خانواده به عنوان یکی از محوری ترین طرح های وزارت بهداشت پیگیری می شود.

وی ادامه داد: توجه به سلامت فردی و سبک زندگی سالم در این طرح مورد تاکید قرار گرفته است و در جریان اجرای آن برای هر فرد پرونده سلامت ویژه توسط کارشناسان امر به صورت خانه به خانه تدوین می شود.

عین اللهی گفت: این پرونده بر اساس شاخص‌های سلامت فرد تهیه شده و زمانی که فرد نیاز به مراجعه به درمان داشته باشد به پزشک مورد نظر مراجعه کرده و در صورت نیاز به متخصصین ارجاع داده می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز این طرح در شهرستان آذرشهر گفت: در حال حاضر طرح سلامت خانواده در شهرستان آذرشهر استان آذربایجان شرقی به صورت پایلوت در حال اجراست و امیدواریم با اجرای موفقیت‌آمیز آن بتوانیم طرح را در تمام شهرستان‌های استان عملیاتی کنیم.

وی همچنین با اشاره به ساخت بیمارستان های جامع در سطح کشور گفت: ساخت بیمارستان جامع از شهر تهران آغاز شده است و در شهر تبریز نیز اقدامات خوبی در این خصوص در حال انجام است.

عین اللهی همچنین با اشاره به برنامه های خود در شهرستان سراب گفت: امروز ار دانشکده سراب و بیمارستان این شهر بازدید داشتیم که خوشبختانه شاهد ارائه خدمات مطلوب با ۲۲۲ تخت بیمارستانی و با حضور پزشکان عمومی و متخصصین در تمامی رشته های فعال در این بیمارستان هستیم.

وی ادامه داد: حدود ۶۰ پزشک عمومی و متخصص در رشته های مختلف در این بیمارستان به مردم عزیزمان خدمات مورد نیاز بهداشتی و درمانی را ارائه می کنند.

با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت های درمانی در مناطق کم برخوردار گفت: نگاه ما در وزارت بهداشت توسعه مراکز درمانی در شهرستان ها است تا کمترین ارجاع به مراکز استان ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان سراب نیز با وجود متخصصین امر و دانشکده فعال شاهد فعالیت‌های بسیار مطلوبی در حوزه درمان هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دستگاه بسیار پیشرفته ام آر آی طی دو ماه گذشته در بیمارستان شهرستان سراب نصب شده است و امیدواریم که طی یک و نیم ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این دستگاه باشیم.

عین اللهی افزود: ۱۸ مرکز جامع سلامت نیز در شهرستان سراب در حال احداث است که این موضوع نشان از توجه ویژه وزارت بهداشت به توسعه خدمات نظام سلامت در شهرستان ها دارد.

عین اللهی  وزیر بهداشت و درمان در سفر به شهرستان سراب ضمن حضور در گلزار شهدای شهرستان و تجدید میثاق با آرمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس، در بیمارستان مرکز آموزش و درمانی امام خمینی (ره) سراب از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات به مردم قرار گرفت و از بخش‌های مختلف از جمله بخش اورژانس، دیالیز، رادیولوژی، داروخانه و ... بازدید کرد.

پایان پیام/۶۰۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1271581

مهمترین اخبار ایران و جهان: