نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 18:01

آتشسوزی در مناطق بوزین و مرخیل پاوه/اطفای کامل حریق تا ساعت آینده

کرمانشاه- سرپرست فرمانداری پاوه از مهار کامل آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل پاوه تا ساعت آینده خبر داد.

علیرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آتش سوزی مناطق بوزین و مرخیل در شهرستان پاوه، اظهار کرد: عصر روز گذشته از حدود ساعت ۱۵ در این مناطق که جزو مناطق حفاظت شده باینگان در شهرستان پاوه هستند آتش سوزی مشاهده شد.

وی با تاکید بر اینکه هنوز علت اصلی آتش سوزی مشخص نشده، افزود: اما پس از بروز و مشاهده آتش سوزی تشکیل جلسه و تصمیم فوری در شهرستان پاوه صورت گرفته و نیروهای اعزامی به منظور مهار و اطفا حریق راهی محل وقوع آتش سوزی شدند.

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه تصریح کرد: گروه‌های اعزامی به منطقه آتش سوزی شامل منابع طبیعی، محیط‌زیست، هلال احمر، نیروهای نظامی مستقر در منطقه، گروه‌های مردمی و انجمن‌های فعال محیط زیستی هستند که همچنان درگیر مهار این آتش هستند.

حیدری خاطر نشان کرد: باوجود تلاش‌های فراوان و خاموش کردن بهش زیادی از آتش سوزی محدوده باینگان شهرستان پاوه اما با توجه به صعب العبور بودن، وزش باد شدید و پراکندگی آتش هنوز موفق به خاموش سازی کامل آن نشدیم.

وی با تاکید بر آخرین گزارشات به دست آمده از میزان آتش سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل شهرستان پاوه، عنوان کرد: تاکنون بیشترین حجم آتش سوزی مربوط به مراتع و پوشش‌های گیاهی است و پوشش جنگلی این منطقه هنوز گرفتار آتش سوزی نشده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه بیان کرد: عملیات مهار آتش همچنان ادامه داشته و برای اطفای حریق در مناطق صعب العبور از بالگرد نیروهای امدادی استفاده شده و پیش بینی می‌شود که تا ساعت آینده آتش سوزی به طور کلی و ۱۰۰ درصدی مهار شود.

حیدری تاکید کرد: میزان خساراتی و حجم دقیق آتش سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل شهرستان پاوه هنوز مشخص نیست و پس از اطفا کامل و بررسی دقیق میزان خسارت وارده اعلام خواهد شد.

وی در پایان با توصیه به همشهریان، مسافران و گردشگران مناطق جنگلی شهرستان پاوه، متذکر شد: با توجه به بارش‌های اخیر بهاری و افزایش پوشش گیاهی مناطق جنگلی احتمالاً بروز آتش سوزی زیاد بوده و از عموم مردم تقاضا می‌شود از ایجاد هرگونه آتش و بی توجهی نسبت به خاموش کردن کامل آتش خودداری کنند، در این فصل از سال در مراتع و جنگل‌ها احتمال وقوع آتش سوزی بسیار فراوان است فلذا به منظور جلوگیری از چنین وقایعی از تمام آحاد مردم خواهشمندیم نسبت به ایجاد آتش در منطقه جداً خودداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268781

مهمترین اخبار ایران و جهان: