نیوز سیتی!
07 بهمن 1401 - 11:31

ایران از ارتقای مناسبات با سنگال استقبال می‌کند

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگال گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر اهداف راهبردی و تعاملات با قاره آفریقا، از ارتقای سطح مناسبات با سنگال در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاتو دیاتو وزیر زنان، خانواده و کودکان سنگال و هیأت همراه با روح‌الله متفکرآزاد رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگال دیدار و گفتگو کرد.

‎متفکر آزاد با ابراز خرسندی از سفر هیأت سنگالی به تهران و حضور در اولین کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار، گفت: ایفای نقش زنان در توسعه جهانی و مشارکت‌های بین‌المللی با الگوپذیری از زنان موفق مسلمان میسر است.

وی با اشاره به جایگاه زن ایرانی تصریح کرد: جایگاه زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر مبنای اصول و مبانی اسلامی، تحول شگرفی داشته است و همکاری زنان کشورهای مسلمان در حوزه‌های مختلف، بستر مناسبی را در جهت تقویت روابط ملت‌ها و ترغیب مناسبات دولت‌ها فراهم خواهد کرد.

‎عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ‎نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به قاره آفریقا را نقطه عطف گفتگوها دانست و عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر اهداف راهبردی و تعاملات با قاره آفریقا، از ارتقای سطح مناسبات با سنگال در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کند.

‎رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگال، نقش مجالس را در جهت تسهیل تعاملات و مراودات دو کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: مناسبات پارلمانی دو کشور بستر مناسبی را برای ارتقای سطح همکاری‌های مشترک فراهم می‌کند.

وی در این راستا، تحرک‌بخشی به گروه‌های دوستی پارلمانی را گامی رو به جلو در مسیر پیشرفت و بالندگی مجالس و دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و سنگال برشمرد.

متفکرآزاد با اشاره به اجرای پروژه‌های صنعتی کشورمان در سنگال، خاطرنشان کرد: همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین دو کشور با اجرای موفق خطوط انتقال برق و راه‌اندازی خط تولید خودرو سمند، نشان از تصمیمات قاطع جمهوری اسلامی ایران برای همکاری مستمر با سنگال دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگال بیان کرد: تجارب و پیشرفت‌های فنی مهندسی ایران در عرصه‌های گوناگون، به ویژه در بخش صنعتی و کشاورزی، پشتوانه ارزشمندی برای توسعه و گسترش مناسبات دو جانبه خواهد بود.

گفتنی است فاتو دیاتو وزیر زنان، خانواده و کودکان سنگال نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران، گفتگوها و مذاکرات انجام شده در کنگره زنان تأثیرگذار را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و با اظهار رضایت از روند رو به گسترش مناسبات دو کشور، گفت: روابط ایران و سنگال همواره خوب و صمیمی بوده و در دو کشور بسترهای فراوانی برای همکاری وجود دارد.

وی اظهار کرد: ضرورت دارد تا گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور زمینه تقویت مناسبات دوستانه را فراهم آورند.

فاتو دیاتو ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در پروژه‌های صنعتی را مفید و مؤثر دانست و خواستار تقویت همکاری‌ها در عرصه اقتصادی و تجاری با سنگال شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1000481

مهمترین اخبار ایران و جهان: