نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 16:28

پیشرفت‌های عسلویه بی‌نظیر است/ لزوم رفع مشکلات شهرستان

بوشهر - امام جمعه عسلویه با تاکید بر لزوم تلاش همه مسئولان برای رفع مشکلات مردم شهرستان عسلویه گفت: پیشرفت‌های عسلویه بی‌نظیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد در نماز جمعه امروز عسلویه با تبریک میلاد سراسر نور و پرخیر و برکت مولای متقیان حضرت علی (ع) اظهار داشت: حضرت علی دارای فضائل زیادی بود؛ یکی فضائل مهم آن حضرت زهد بی مانند او بود و ایشان زاهدترین فرد بعد از رسول الله (ص) بود.

وی افزود: ما ائمه اطهار را خوب نشناخته‌ایم و حق آنان را ادا نکرده‌ایم و نمی‌توانیم ادا کنیم. از نمونه‌های زهد حضرت علی (ع) این بود که هیچ وقت سیر غذا نخورد و از خوردنی‌ها آنچه که لذت کمتری داشت استفاده کرد. در پوشاک هم اینگونه بود.

امام جمعه عسلویه ادامه داد: حضرت علی (ع) حاکم بود و می‌توانست از بهترین غذاها استفاده کند یا بهترین لباس‌ها را بپوشد اما به غذای ساده و دو قرص نان جو بسنده می‌کرد و لباس کهنه می‌پوشید و به یارانش می‌فرمود شما نمی‌توانید آنچه من انجام می‌دهم انجام دهید اما من را یاری کنید.

وی تاکید کرد: به پرهیزگاری و به تلاش فراوان در مسیر خدا پاکدامنی کنید با راستی و استواری در مسیر حق علی را یاری کنید. من می‌توانم غذای خوب بخورم و جامه حریر و اطلس بپوشم اما این کار را نمی‌کنم؛ وقتی شنید یکی از فرماندارانش سفره‌های آنچنانی کشیده بود تذکر داد و او را توبیخ کرد.

هاشمی‌نژاد با تبریک ایام الله دهه فجر به فرازهایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و خاطرات آن حضرت از ۱۲ بهمن سالروز ورود حضرت امام (ره) اشاره کرد و افزود: ایشان نقل می‌کنند که روز ورود امام همه خوشحال بودند و می‌خندید ولی من اشک می‌ریختم و نگران بود که چه می‌شود شاید برای حضرت امام اتفاقی بیفتد.

امام جمعه عسلویه گفت: حضرت امام در فرودگاه که از هواپیما پیاده می‌شد آرامش امام که ظاهر شد باعث آرامش ما شد و به ما آرامش بخشید.

وی افزود: رهبر انقلاب نقل می‌کنند شب ۱۲ بهمن با روحانیون و دوستان صحبت می‌کردیم راجع به کارهای بیت امام و من گفتم من قهوه چی و چای ریز مجلس و منزل امام می‌شوم. خلوص نیت رهبر عزیزمان را ببینید اعتقاد و ایمان حضرت آقا به مرادشان را ببینید.

هاشمی نژاد ضمن گرامیداشت دهه فجر اضافه کرد: جملات و سخنانی که به حضرت امام نسبت داده اند که از ایشان نیست، از جمله اینکه انقلاب ما انفجار نور بود که این نقل و تعبیر قذافی هست که اوایل انقلاب به ایران آماد یا اینکه امام در بهشت زهرا فرمودند آب و برق را مجانی می‌کنیم ایشان از دولت موقت خواسته بودند آب و برق برای قشر مستضعف و مستمندبرای مدتی رایگان باشد.

وی اظهار داشت: امام فرمود این انقلاب در نوع خود کم نظیر است، هیچ نظامی برای ملت مثل جمهوری اسلامی نیست، دشمن این آرزو را به گور خواهد برد که این انقلاب را از بین ببرد و به خواسته خود برسد.

امام جمعه عسلویه ادامه داد: امام فرمودند ما مکلف هستیم وضع فعلی را حفظ کنیم و باید نگهبان آینده اسلام و انقلاب باشیم. این تکلیف ماست که پایه گذار خوبی برای آینده باشیم.

وی بیان کرد: فرماندار شهرستان عسلویه گزارش می‌دادند در دهه فجر ۶۷ پروژه با اعتبار ۵۵ هزار میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: این چند سال که من اینجا هستم چنین اعتباری برای شهرستان نبوده است؛ ۱۹ پروژه کلنگ زنی می‌شود و ۴۸ پروژه هم به بهره برداری می‌رسد که ۲۰ پروژه از اینها اقتصادی است.

وی افزود: امیدواریم این کارها برای مردم ما مبارک باشد. در عین حال هنوز هم این شهرستان مشکلاتی دارد و هرچه تلاش کنیم هنوز جا دارد. من قبلاً به رئیس مجلس هم عرض کردم این شهرستان زخم‌های کهنه‌ای دارد که باید درمان شود.

امام جمعه عسلویه به پیاده روی و برنامه صبح و نشاط صدا و سیما که دیروز در شهرستان اجرا شد اشاره کرد و گفت: مسئولین رسانه ملی دقت کنند این برنامه‌ها سودی برای مردم داشته باشد و خروجی فرهنگی داشته باشد. این برنامه خروجی فرهنگی نداشت ضد فرهنگی هم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1017081

مهمترین اخبار ایران و جهان: