نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 16:57

مردم نباید در زمینه معیشت نگرانی داشته باشند

کرمان _ امام جمعه کرمان گفت: صاحب این انقلاب مردم هستند لذا شأن مردم این است که در زمینه معیشت نگرانی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه کرمان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: باید عدالت را در جامعه رعایت کرد و مسئولان به مردم و قشر آسیب پذیر کمک کنند.

وی با بیان این مطلب که جامعه انسانی در چهار گروه قرار می‌گیرند، بیان داشت: گروهی به مردم ظلم نمی‌کنند چراکه قدرت لازم ندارند و اگر توانمند باشند این کار را انجام می‌دهند، گروهی دیگر به صورت آشکار و علنی به مردم ظلم می‌کنند، گروه سوم افرادی هستند که با ظاهر دینی اما به دنبال دنیا هستند و از دیانت سو استفاده می‌کنند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: گروه چهارم افرادی هستند که تقوای الهی را رعایت می‌کنند و برای جلب رضایت خداوند به مردم خدمت می‌کنند.

وی تصریح کرد: حضرت علی (ع) آئینه تمام نمای عدالت است و به همین دلیل است که مسلمان و غیر مسلمان نسبت به آن حضرت ارادت دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ضمن تسلیت ارتحال حضرت زینب (س)، افزود: آن حضرت در مکتب علوی تربیت شد و تبدیل به الگویی در جامعه اسلامی و جهانی شد.

وی همچنین میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر را تبریک گفت و افزود: باید احترام و جایگاه پدر در خانواده حفظ شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ضمن تبریک روز نیروی هوایی، عنوان کرد: نیروهای ارتش در صحنه‌های مختلف انقلاب همیشه در خط مقدم حضور داشتند و شهدایی تقدیم کردند لذا این روز را تبریک عرض می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه ایام اعتکاف را درپیش داریم، خاطرنشان کرد: هر انسانی احتیاج به خلوت کردن با خدای خود دارد و بهترین فضا مسجد است لذا باید از این فرصت بخصوص نوجوانان و جوانان استفاده کنند.

امام جمعه کرمان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، افزود: انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی دارد و یکی از این دستاوردها بسیج توده‌های مردم برای دفاع از نظام بود لذا انقلابی را رقم زدند که متفاوت‌ترین انقلاب در میان انقلاب‌های جهان است چراکه محور این انقلاب، مردم هستند.

وی با بیان این مطلب که صاحب این انقلاب مردم هستند، بیان داشت: شأن مردم این است که در زمینه معیشت نگرانی نداشته باشند لذا دولت هر کاری در این زمینه می‌تواند انجام دهد، کوتاهی نکند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه دستاورد بزرگ دیگر انقلاب، استقلال آن است، عنوان کرد: فراهم شدن بستر برای اجراشدن احکام الهی یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که باید قدردان آن بود.

وی با بیان این مطلب که ایجاد نهادهای مقدس همچون سپاه یکی دیگر از دستاوردهای نظام و انقلاب است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که دشمن تا این حد با سپاه پاسداران مشکل دارند چراکه ناپاکان چشم دیدن پیشرفت‌های این نهاد مقدس را ندارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1017137

مهمترین اخبار ایران و جهان: