نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 09:34

تانک‌های ارتش برزیل به خیابان‌ها آمدند/ اعلام وضعیت اضطراری

تصاویر منتشرنشده در رسانه‌ها و فضای مجازی نشان می‌دهد دولت برزیل برای مقابله با معترضان و آشوب‌گران، تانک‌های ارتش را روانه خیابان‌ها کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک هفته پس از تحلیف و آغازبه‌کار رسمیِ «لولا داسیلوا»، رئیس‌جمهور جدید و چپ‌گرای برزیل، هواداران «ژائیر بولسونارو»، رئیس‌جمهو غرب‌گرای پیشین این کشور و رقیب شکست‌خورده لولا در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، به ساختمان کنگره، دادگاه عالی و کاخ ریاست‌جمهوری حمله کردند.

بنا بر گزارش شبکه الجزیره تقریبا تمام سران کشورهای آمریکای لاتین و بقیه جهان این اغتشاش و شورش هواداران بولسونارو را محکوم کردند. برای مقابله با معترضان در پایتخت، رئیس‌جمهور برزیل دستور داده تا ارتش و نیروهای فدرال وارد عمل شوند.

تانک‌های ارتش برزیل به خیابان‌ها آمدند/ اعلام وضعیت اضطراری

کشورهای آرژانتین و شیلی رسما از برزیل خواسته‌اند که برای کمک به نیروهای پلیس این کشور، نیروهای ویژه به برزیل اعزام کنند. پس از ساعت‌ها زدوخورد شدید نیروهای نظامی و معترضان، هم‌اکنون در تمام نقاط پایتخت، ایستگاه‌های ایست‌وبازرسی برپا شده و فرماندار پایتخت نیز برکنار شده است.

مقامات برزیل اعلام کرده‌اند تا ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) در شهر برازیلیا (پایتخت برزیل)، «وضعیت اضطراری» برقرار است و با طراحان و عوامل اصلی این آشوب‌ها، به‌شدت برخورد خواهد شد.

«نیکلاس مادورو»، ناآرامی‌های جاری در برزیل را «کودتا» و «شورش نئوفاشیست‌ها» نامید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 964681

مهمترین اخبار ایران و جهان: