نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 01:09

ماجرای گریم دردسرساز نقش شهید نواب صفوی

بازیگر نقش شهید نواب صفوی می‌گوید نواب ناموس من بود و برایم مهم نبود که چه گریمی اتفاق می‌افتد. به قدری دیالوگ‌های این نقش زیاد بود که خوشبختانه تمام زندگی من در یک مقطعی شهید نواب شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ محمدرضا ورزی نویسنده و کارگردان «معمای شاه» با حضور در مراسم آیین نکوداشت عالم مجاهد شهید سیدمجتبی نواب صفوی گفت: انتخاب نقش شهید نواب صفوی  در سریال معمای شاه داستانی شنیدنی دارد. کاندیدهای مختلفی برای نقش نواب داشتم. ضمن اینکه خودم از سال‌های خیلی دور علاقۀ ویژه‌ای به این شخصیت، هم فدائیان اسلام و نیز شهدای حزب موتلفه اسلامی داشتم. برایم جای افتخار دارد که فرصتی پیش آمد که به این شهدا هم بپردازم.

وی افزود: زمانی که خواستیم کار را شروع کنیم، نقش دیگری را برای آقای حسام الدین در نظر گرفتم. مرا کنار کشید و گفت با شما کار دارم. من می‌خواهم نقش نواب را بازی کنم. گفتم از لحاظ چهره تفاوت داری. اما ایشان اصرار کرد. او در سابقه خود ایفای نقش سید جمال الدین اسدآبادی را داشت. گریمور هم گفت امکان ندارد. کمی که گذشت خودم هم تمایل یافتم، چرا که به دلیل تشابه اسمی ایشان با شهید نواب صفوی، اهمیت روانی داشت و اثرگذار بود. به ایشان گفتیم چند مدتی برای خودت نیستی. ایشان هم پذیرفت. ابرو و موهایش را زدیم و ابروهای جدید برایش کاشته شد. بینی هم جایگزاری شد. این بینی برای هنرپیشه بسیار عذاب‌آور است، چرا که در طول چندین ساعت بینی اصلی او مخفی است و در عین حال باید تداوم حس خود را داشته باشد. به هر حال این نقش قسمت او شد. وقتی که جلوی دوربین آمد، گفتم باید با وضو بیایی.

ورزی با اشاره به اینکه یکی از شاه‌سکانس‌های فیلم معمای شاه، لحظۀ اعدام شهید نواب بود، گفت: مادر شهید نواب تماشاگر این صحنه بود. بعد از صحنه‌ی اعدام، حسام‌الدین را آغوش گرفتم و حسام در آغوش من خیلی گریست و مادرشان همین طور گریه می‌کرد. تا سال‌ها بعد حسام از آن حالت در نیامده بود و خیلی کم کار شده بود.

حسام‌الدین نواب صفوی بازیگر نقش شهید نواب صفوی در ادامه این مراسم گفت: زمانی که خودم را شناختم، با فامیلی خیلی بزرگی آشنا شدم که در کنیه من وجود دارد. طی سال‌ها از من سؤال می‌شد آیا با شهید نسبتی داری؟ نقش شهید بسیار سخت بود. کسی باید این نقش را بازی می‌کرد که حس تعلق خاطری با شهید نواب داشت. نواب ناموس من بود و برایم مهم نبود که چه گریمی اتفاق می‌افتد. شخصیتی برای دوران معاصر بود. دیالوگ‌های شهید نواب و حرکات ایشان دشوار جلوه می‌کرد. به قدری دیالوگ‌های این نقش زیاد بود که خوشبختانه تمام زندگی من در یک مقطعی شهید نواب شد.

ادامه سخنان این بازیگر را در فیلم زیر مشاهده می‌کنید. 

شهید ,

انتهای‌پیام/ 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 996381

مهمترین اخبار ایران و جهان: