نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 21:00

تحلیلگر صهیونیست: هشدارها درباره جنگ داخلی شدیدتر شده است/ اوضاع به این شکل پیش برود اسرائیلی در کار نخواهد بود

در حالی که یکی از تحلیلگران معروف اسرائیلی درباره وقوع جنگ داخلی در رژیم اشغالگر هشدار داد، لیکود رسما از یک فعال چپگرا به اتهام تشویق به ترور نتانیاهو شکایت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یوسی میلمن تحلیلگر ارشد روزنامه عبری زبان معاریو در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درباره وقوع جنگ داخلی در رژیم صهیونیستی هشدار داد.

او در این رابطه نوشت: درباره خطر وقوع جنگ داخلی در اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) هشدار می‌دهم، اسرائیل خود را ناگهان در میان این جنگ خانگی خواهد یافت، علت آن هم بحران قانونی است که این روزها و همزمان با روی کار آمدن بنیامین نتانیاهو نتانیاهو شکل گرفته و ما با آن دست به گریبان شده ایم.

این سخنان چند ساعت بعد از حضور حدود 150 هزار معترض در خیابان‌های تل‌آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی بیان شده است.

در همین راستا جای رونلک تحلیلگر اسرائیلی هم در یادداشتی که در پایگاه اطلاع رسانی روزنامه اقتصادی دی مارکر ویک منتشر شده، پیش بینی کرد در صورت ادامه این اوضاع شاهد حضور بیش از 800 هزار نفر در خیابان‌های (فلسطین اشغالی) خواهیم بود.

این رسانه وابسته به روزنامه هاآرتص در یادداشت دیگری هم هشدار داد، بزرگترین خطر راهبردی که امروز اسرائیل را تهدید می‌کند آن است که دیگر اسرائیلی در کار نخواهد بود.

به اعتقاد نویسنده این یادداشت، اسرائیل در حال تبدیل شدن به چهار قبیله مجزا است و این پایان کار محسوب می‌شود.

میراف ارلوزوف نویسنده یادداشت می‌افزاید: ‌‌ایده چهار قبیله مجزا چیز تازه‌ای برای ما نیست، این مسئله را هفت سال پیش ریولین رئیس (وقت رژیم صهیونیستی) در سخنرانی معروفش که به سخنرانی قبایل هم مشهور شده، مطرح کرده بود.

براساس این نظریه امروز چهار قبیله حریدیم، عرب ها، لائیک‌ها و صهیونیستم دینی در فلسطین اشغالی فعال هستند و هر یک اسرائیل را به سمت و سوی خود می‌کشند.

نویسنده سپس اعتراف می‌کند، این چهار قبیله هرگز امکان تقاطع با یکدیگر را نداشته و در تمام ابعاد و مسایل  حتی در بخش آموزش هم راه خود را می روند.

او می‌افزاید: اصولا هر یک از این قبایل ساختار و قوانین خاص به خود را در داخل جامعه دارند از خدمت در ارتش تا زندگی و سکونت، استفاده از وسایل حمل و نقل جمعی و بخش رسانه‌ای آنها از دیگران مجزاست.

از سوی دیگر حزب لیکود که رهبری آن را بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عهده دارد، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، رسما علیه یکی از فعالان چپگرا که بنیامین نتانیاهو را هیتلر توصیف کرده بود، اقامه دعوی کرده است.

این حزب در بیانیه خود از دادستانی رژیم صهیونیستی، شاباک و پلیس خواست تا به پدیده حمله و انتقاد علیه بنیامین نتانیاهو که نخست وزیر اسرائیل است پایان داده و تحریک کنندگان افکار عمومی علیه وی را دادگاهی و مجازات کنند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی با یکی از بزرگترین بحران‌های سیاسی خود در چارچوب اعتراضات گسترده خیابانی علیه نتانیاهو روبرو است که ادامه بقای این رژیم را به چالش کشیده است.

به گفته کارشناسان رسانه‌های عبری زبان با وجود آن که تظاهرات شنبه شب‌ها در دوره قبلی نخست وزیری بنیامین نتانیاهو هم در مقابل محل اقامتش هم وجود داشت، اما این حضور گسترده و چند ده هزار نفری و رو به گسترش بسیاری از محافل امنیتی و سیاسی را درباره آینده بقای اسرائیل دچار نگرانی کرده است.

انتهای پیام/*

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 991537

مهمترین اخبار ایران و جهان: