نیوز سیتی!
10 آذر 1401 - 16:25

دمای حداقل شبانه در غالب نقاط به کمتر از صفر درجه می‌رسد

مشهد ـ کارشناس مرکز هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای حداقل شبانه در غالب نقاط خراسان رضوی به کمتر از صفر درجه سلسیوس پیش بینی شده است.

زهرا عنایتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ از امروز تا دوشنبه هفته‌ی آینده، استان تحت تأثیر سامانه ناپایدار جوی است که سبب می‌شود ضمن آسمانی نیمه ابری تا ابری، افزایش سرعت وزش باد و همچنین بارندگی به‌ویژه در نیمه شمالی استان رخ دهد.

کارشناس مرکز هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی این مدت، روند دمایی به‌صورت کاهشی بوده بطوریکه دمای حداقل شبانه در غالب نقاط استان به کمتر از صفر درجه سلسیوس و در نواحی سردسیر نیز به کمتر از ۵ درجه زیر صفر خواهد رسید.

وی گفت: با توجه به این شرایط بارندگی‌ها در نواحی سردسیر به صورت باران و برف و در نواحی کوهستانی به صورت برف پیش‌بینی شده است.

عنایتی بیان کرد: مه‌گرفتگی، کاهش دید و لغزندگی معابر در اکثر محورها و گردنه‌های استان رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین طی روز شنبه جوی نسبتاً پایدار همراه با افزایش نسبی دمای روزانه در استان خواهیم داشت.

وی به پیش ‎بینی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی روز جمعه ۱۱ آذر پرداخت و گفت: آسمان مشهد فردا نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و بارش پراکنده بعدازظهر وزش باد خواهد بود.

عنایتی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته کوه‌سرخ با کمینه دمای ۱- درجه سلسیوس سردترین و مه‌ولات با بیشینه دمای ۱۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند.

کارشناس مرکز هواشناسی خراسان رضوی گفت: کمینه و بیشینه دمای شهرستان مشهد مقدس بین ۵ و ۱۵ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین شدت وزش باد و بیشترین میزان بارندگی به ترتیب از ایستگاه‌های هواشناسی سبزوار ۴۰ کیلومتر بر ساعت و درگز ۱ میلی‌متر گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 891737

مهمترین اخبار ایران و جهان: