نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 14:13

روز دانشجو روز مبارزه با نظام‌های زیاده‌خواه است

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: روز انشجو روز استکبارستیزی و مبارزه با نظام‌های زیاده خواه است و باید دانشجویان این روز را قدر بدانند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در محل مصلی امام خمینی برگزار شد، اظهار داشت: هیئات مذهبی نسبت به برگزاری مراسم باشکوه فاطمیه اهتمام جدی داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: تکریم حضرت فاطمه الزهرا تکریم ائمه اطهار است و احیای همه دین محسوب می‌شود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به روز دانشجو خاطر نشان کرد: مبارزه دانشجویان عزیز با نظام استکباری وجه تسمیه نام‌گذاری این روز است که اعتراض دانشجویان به کودتای آمریکایی مهم‌ترین دلیل آن مطرح می‌شود.

وی افزود: روز دانشجو روز استکبارستیزی و مبارزه با نظام‌های زیاده خواه است و امیدواریم دانشجویان این روز را قدر بدانند.

حجت الاسلام نوری گفت: تمام پیشرفت‌های نظام‌های سیاسی به حرکت و پویایی جنبش دانشجویی مرتبط است.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: پیشرفت در حوزه‌های مختلف با میدان‌داری دانشجویان ممکن است؛ پیشرفت هسته‌ای و رشد پیشرفت علمی کشور در سایه حرکت مخلصانه دانشجویی محقق خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت مدرس، افزود: این مجاهد شجاع طی ۱۷ سال حضور در مجلس با استبداد و استکبار جنگید و با هر دو برخورد کرد.

وی افزود: شهید مدرس فردی شجاع و در تراز نظام انقلابی بود.

حجت الاسلام نوری با اشاره به جایگاه مهم نمایندگان مجلس در ریل گذاری حرکت کشور، گفت: نمایندگان ناظر بر رفتار مسئولان هستند و باید صدای اعتراض مردم را به مسئولان اجرایی برسانند.

حجت الاسلام نوری با تاکید بر اینکه نمایندگان نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کنند، خاطرنشان کرد: این اقدام سبب غفلت از امور مهم کشور خواهد شد.

حجت الاسلام نوری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در باره اغتشاشات اخیر اظهار داشت: پس از پایان جنگ و پیروزی شکوهمندانه جوانان این سرزمین علیه رژیم بعث عراق و وحدت و نفوذ بی سابقه ایران در منطقه، نظام استکباری به فکر خنثی کردن این نفوذ افتادند.

امام جمعه بجنورد تاکید کرد: روابط ایران با عراق، لبنان و یمن و کشورهای مختلف و حمایت از مردم این کشورها در مقابل نظام سلطه دشمن را به فکر مقابله انداخت.

وی افزود: منافقین، کومله و سرخوردگان سیاسی با خیال خام و افکار پلید در تدارک به اشوب کشیدن و سوریه‌سازی کشور بودند اما ناکام ماندند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 892937

مهمترین اخبار ایران و جهان: